הכתב הצבאי קובי פינקלר פוטר מתפקידו בערוץ 20 לאחר שייחל בשידור להרג אזרחים ערבים בהפגזות. לאחר מכן הודח פינקלר גם מתפקידו כיו"ר תא הכתבים הצבאיים. פינקלר, שעובד במקביל באתר "ערוץ 7" וברדיו קול-חי, דיווח אתמול (19.5) בערוץ 20 על התפוצצות של רקטה בשפרעם. "לצערנו הרב, זה לא הביא להמוני הרוגים שם", אמר בשידור.

בתגובה לפניית "העין השביעית", פינקלר מסר אתמול כי הוא עומד מאחורי הדברים, אולם אחרי כן תיקן את דבריו ואמר שמעד בלשונו משום שהיה שרוי ב"סערת רגשות" והיה עייף עקב השידור הרציף. לאחר פרסום הידיעה, אתמול בשעות הערב המאוחרות, טען כי התכוון לומר "לשמחתנו" במקום "לצערנו". אלא שבמקביל התברר כי התבטא בצורה דומה פעם נוספת באותו יום.

בערוץ 20 לא הגיבו בתחילה לפניית "העין השביעית", והיום לפנות בוקר התנערו מהדברים אך הוסיפו: "צר לנו על הניסיון לנצל טעות אנוש של פרשן מוערך ומנוסה כדי להתנגח בערוץ". אחרי כשעתיים נמסרה הודעה נוספת מטעם הערוץ, ולפיה הוחלט "לסיים באופן מיידי את ההתקשרות עם מר פינקלר ולזמן את המעורבים בשידור לבירור והסקת מסקנות", זאת משום שהתברר שהייחול למוות של אזרחים ערבים לא היה חד-פעמי.

לאחר ההודעה על הדחת פינקלר מערוץ 20, כמה מחברי תא הכתבים הצבאיים ביקשו לקיים הצבעה על הדחתו מראשות התא. גורם בתא מסר לאתר "העין השביעית" כי 17 כתבים הצביעו בעד הדחת פינקלר, כולל פינקלר עצמו, ואף אחד לא תמך בהישארותו בתפקיד. טרם הוחלט מי יהיה יו"ר התא החדש, אך ההצעה שעומדת על הפרק היא למנות לתפקיד את טל לב-רם, כתב "מעריב".

גורם בתא הכתבים הצבאיים מסר כי 17 כתבים הצביעו בעד הדחת קובי פינקלר, כולל פינקלר עצמו, ואף אחד לא תמך בהישארותו בתפקיד יושב ראש התא

ההתבטאות שהביאה להדחת פינקלר היתה ישירה ובוטה, אך לא חריגה בימים שלאחר פרוץ מבצע "שומר החומות" וההתנגשויות האלימות בין ערבים ליהודים בתוך ישראל. עמית סגל, שיש המחשיבים לעיתונאי המשפיע בארץ, הצר על כך שהפורעים הערבים בלוד לא "סופרים את מתיהם", ובהמשך, בשידור, חזר על כך ולשם האיזון הוסיף ש"גם פורעי בת-ים", כלומר היהודים שביצעו לינץ' בערבי, "צריכים לספור את מתיהם".

שמעון ריקלין, מגיש בערוץ 20, הביע שביעות רצון ממקרה שבו רקטה ששוגרה מרצועת עזה והרגה אב ובתו בכפר הערבי דהמש, הסמוך ללוד. "שני ערבים נהרגו בלוד מפגיעת טיל ששיגר החמאס. אני קורא לזה צדק פואטי", צייץ ריקלין בטוויטר. כשצייצן אחר הגיב לו שמדובר בהתבטאות בלתי ראויה השיב ריקלין: "לא ראוי? חבל שרק שניים". לאחר מכן מחק את הציוץ הראשון.

"חבל שרק 2". שמעון ריקלין מצר בטוויטר על כך שרקטה חמאסית קטלה רק שני אזרחים ערבים (צילום מסך)

"חבל שרק 2". שמעון ריקלין מצר בטוויטר על כך שרקטה חמאסית קטלה רק שני אזרחים ערבים (צילום מסך)

ההרוגים שאליהם התייחס ריקלין בציוץ הם חליל עוואד, בן 50, ובתו נדין בת ה-16, תלמידת כיתה י' בבית-הספר אורט בלוד. "נדין היתה רצינית, שאפתנית, סקרנית, והחיוך הוא סימן ההיכר שלה", ספדו לה בבית-ספרה.

ריקלין היה המגיש באולפן בזמן שפינקלר ייחל להרג בשפרעם, ובזמן אמת לא העיר לו על דבריו. אתמול, בעקבות הביקורת שעוררו ההתבטאויות של הכתב הצבאי, הצהיר ריקלין שלא שמע כראוי את ייחולי המוות ושהוא מגנה אותם. פינקלר הוא כתב שככל הנראה מועסק בערוץ במתכונת פרילאנס. ריקלין הוא מבכירי המגישים בערוץ. כיצד יפעלו בערוץ 20, כחלק מהליך הבירור והסקת המסקנות שעליו הכריזו כלפי הטאלנט שהתבטא בצורה דומה לזו של הפרשן הזוטר? בערוץ לא הגיבו לשאלה בעניין.