על עיתונאים ועכברים

"יש פתגם רוסי שאומר, 'חינם – זו רק גבינה צהובה במכולת לעכברים'", מצוטטת ח"כ מרינה סולודקין בכתבה על הצעת החוק שלה נגד חינמונים (וואלה, 28.5.10). מכולת? מלכודת!

כשל זואולוגי

הכלב שלה ג'ינג'י. כמו כן, הכלב שלה הוא סוס (ynet, 30.12.09).

המזל רודף אחריו

בעלות שכר כזאת, מה הפלא שחברת סטרלינג מפסידה? ("ידיעות אחרונות").

גיאוגרפיה

דגלים מבולבלים (אתר "דה-מרקר", 25.5.10).

ישראל הרשמית כועסת על הנורבגים שהעלימו את המפה שלה מהאירוויזיון, אבל באתר רשות השידור רוסיה היא עדיין המדינה המארחת.

טורקי-טורקי (ynet, 27.5.10).

ראש גדול

ב"ידיעות אחרונות" מכתירים את עמוס עוז כ"גדול סופרינו", ובוחרים תמונה שמבהירה זאת באופן ויזואלי (דרך לאטמה).

יש לי כנפיים

כתב nrgמעריב (30.5.10) הצליח להסתנן ללוויין ריגול ולצלם ממנו בסיס טילים סודי בסוריה.

מכונת הזמן תעשיות (בע"מ)

עיריית פתח-תקווה השיגה מכונת זמן (המקומון "קהילה", דרך ווסקוב בבלוג כשל).

דו-פרצופיים

נשיא איראן התגלח, הסתפר ועבר ניתוח פלסטי (אתר "הארץ", 31.5.10).

בקליפ: משה פרץ. בתמונה ב-ynet: קובי פרץ (30.5.10).

אני לא מספר, אני אדם חופשי

האם ענת קם ממשיכה לכתוב לוואלה ברנז'ה וחותמת עם מספר החוגר שלה? (25.5.10).

חבובות וחרצופים

בביוגרפיה של יוסף (טומי) לפיד ("זכרונות אחרי מותי", יאיר לפיד, הוצאת כתר, 2010) מצוטט יוסף בראל, לשעבר מנכ"ל רשות השידור, שמסביר ללפיד איך נבחר להשתתף ב"פופוליטיקה": "הרעיון המקורי היה להביא שלוש חבובות מרושעות, כמו בתוכנית הבריטית המפורסמת 'Spitting Image' (הגרסה האנגלית של 'החבובות'), אבל אחרי שבדקנו, התברר ש'החבובות' יקרות מדי בשבילנו".

ועכשיו למציאוּת: "החבובות" היא תוכנית בידור אמריקאית בהנחיית קרמיט הצפרדע ובהשתתפות בובות אחרות, ושמה "The Muppet Show". לעומת זאת, "Spitting Image" היא תוכנית סאטירה בריטית, שזכתה לגרסה עברית תחת השם "החרצופים".

תקלדות

אני סבור FH מקור השגיאה החוזרת (אתר "גלובס", 25.5.10) מקורה בהקלדה כשכפתור ה-Caps Lock לחוץ, וFH הקשה נוספת עליו תפתור את הבעיה.

אני רק שאילה

שיעור בעברית לחדשות 2 באינטרנט (20.5.10) ול-ynet ‫(25.5.10): אדם שנזקק לחפץ פונה לאדם שהחפץ בבעלותו. בעל החפץ משאיל אותו לנזקק; הנזקק שואל את החפץ מבעליו.

כשל קידוד

(אתר NFC על מסך בבנק דיסקונט, 10.11.08).

החומה הצינית

מוות ופרסום

המודעה באתר CNN הגיעה מאוחר מדי בשביל דניס הופר (דרך BuzzFeed).

וזו ב-nrgמעריב (28.5.10) החמיצה את גארי קולמן.

חומה צינית מהעבר: ח"כ הרב אברהם רביץ נפטר ונקבר בתקופת הבחירות. המתמודדים בנימין נתניהו וציפי לבני הופיעו אבלים ומכוסי ראש בכתבה, ושמחים וגלויי ראש בתעמולת הבחירות שסביבה (ynet, 26.1.09).

אצבע ב"עין השביעית"

דניאל ויינברג חיטט ב"לקסיקון מונחי התקשורת" של "העין השביעית" וגילה שאהרון ברנע דיווח על רצח רבין ב-4.11.94: "חתיכת סקופ, לדווח את זה שנה לפני".

גם "התיקונים" טועים

ב"תיקונים" שעבר ("העין השביעית", 27.5.10) כתבתי כי ב-nrg מקומי "בנימינה עברה מהצפון לאזור השרון". כמה קוראים תיקנו אותי שבנימינה אכן נמצאת בשרון, ומהמועצה המקומית בנימינה-גבעת-עדה אישרו את הדבר.

ועוד ב"תיקונים" שעבר: סקר CBS וה"ניו-יורק טיימס" עסק בכיוון שאליו הולכת האומה האמריקאית, וציין בטעות שכל הנסקרים חשבו שהיא הולכת ל-RIGHT DIRECTION. בעקבות כך כתבתי כי לפי הסקר, "כל האמריקאים ימנים". צביקה בשור מתקן: "איפה שכתבת ש'כל האמריקאים ימנים', זה לא right במובן של 'ימין', אלא במובן של 'נכון'". נכון.

התיקונים הגיעו מדניאל ויינברג, איתמר ב"ז, מעיין כהן, משה, שי וליליאן ספיר, לירון נוימן, דנה בארי-שדה, רמי שתיוי, נדב מנוחין, עמרי רוזן, אסף שוחמי, רפי מן, דניאל רוזנבלט, ניצן, איתי הרשנהורן, אורן פרסיקו ואורי צציק.

אייקונים: פרויקט PICOL (רשיון cc-by-sa); צילום גבינה צהובה: Patrick Hoesly ‫(cc-by).

נתקלתם בטעויות מעניינות בתקשורת? שלחו לינק וצילומסך (כך עושים זאת) לכתובת tikunim@kenans.net, וציינו אם ברצונכם לקבל קרדיט.