תביעת דיבה שהגיש עמית סגל, עיתונאי חדשות 12 ו"ידיעות אחרונות", נגד פרסומאי שכינה אותו בין היתר "שופר התעמולה של גבלס", הסתיימה בהסדר פשרה כולל פיצוי כספי מחוץ לכתלי בית-המשפט.

עו"ד מיכאל דבורין, בא-כוחו של סגל, פנה השבוע (12.5) לבית-המשפט השלום בהרצליה והודיע כי הצדדים הגיעו להסדר וביקש להורות על דחיית התביעה ללא צו להוצאות. זו תביעת הדיבה השלישית מתוך ארבע שהגיש סגל בשנה החולפת, אשר מגיעה לכדי סיום מוקדם.

בסוף חודש יולי 2020 פרסם מוטי אקסמיט, בעל משרד יחסי ציבור, פוסט בחשבון הפייסבוק שלו שבו כתב: "עמית (ז') סגל: 'אני עמית בן חגי סגל, בנו של מחבל יהודי מורשע, שופר התעמולה של גבלס, מדליק משואה זו למען המשך שיסועו של עם ישראל בארצו". לאקסמיט כ-2,250 חברים בפייסבוק.

לפי כתב התביעה, סגל שיגר לאקסמיט דרישה להסיר את הפרסום לאלתר ולהתנצל בתוך 24 שעות וכן דרש פיצוי בסך 70 אלף שקל. אקסמיט הסיר את הפוסט שפרסם אך לא שילם פיצוי ולא פרסם התנצלות. סגל הגיש תביעה בדרישה לפיצוי בסך 140 אלף שקל, בטענה כי הפוסט פורסם בזדון ומתוך כוונה לפגוע. לדברי סגל, פרסום הפוסט הביא ל"תוצאה הרסנית" לשמו הטוב.

"מעולם בכל הקריירה המקצועית שלו לא כונה התובע בכינויים פוגעניים כגון אלה בהם השתמש", מוסבר בכתב התביעה, "והוא נאלץ לעמוד בפני מעמד משפיל ומבזה בו הוא מנסה להצטדק ולהוכיח כי דברי הבלע המפורטים בפוסט המדובר שתפוצתו הגיעה כאמור למאות ואולי אף אלפי בני אדם, אינם אמת".

אקסמיט טען להגנתו, באמצעות עורכי-הדין ניר פלסר ואילנית שומרון, כי התביעה נגדו היא תביעת השתקה (SLAPP). "מטרת התובע שהוא בעל אמצעים וגישה למוקדי הכח במדינה היא ליצור 'אפקט מצנן' בסדרת תביעות שהגיש לאחרונה ובאמצעות התובענה דנא, היא להרתיע לאיים ולהפחיד לא רק את אלה שאינם מסכימים עמו אלא את אלה שמעזים לבקר ולהתנגד לראש הממשלה וזה המכנה המשותף", נכתב בשמו של אקסמיט.

עוד טען אקסמיט כי גם אם מדובר בלשון הרע הוא זכאי להגנת תום הלב, בין היתר משום שהסיר בזריזות את הפוסט, וכן הגנת אמת דיברתי לגבי החלק שבו התייחס לעברו החבלני של אביו של סגל, חבר המחתרת היהודית וכיום עורך "מקור ראשון" חגי סגל. עוד טוען אקסמיט כי הוא זכאי גם להגנת הבעת דעה, שכן מדובר בביקורת על פעולותיו הפומביות של סגל, על אופיו, מעשיו ודעותיו.

לפני כשלושה שבועות הודיעו הצדדים כי במסגרת ישיבת גישור הגיעו להסדר פשרה אשר ייכנס לתוקפו בתוך ימים אחדים. אתמול הודיע עו"ד דבורין כי ההסכם בין השניים כולל "הסדר כספי", מבלי לנקוב בפרטים.

ההסדר בין סגל לאקסמיט מצטרף לשתי תביעות קודמות שהגיש סגל והסתיימו בפשרה: תביעה בסך 140 אלף שקלים שהגיש נגד עמירם גולדבלום הסתיימה בתשלום הוצאות בסך 5,000 שקלים, תרומה לעמותה בסך 7,500 שקלים והתנצלות. תביעה בסך 140 אלף שקלים שהגיש סגל נגד ערן צ'רפק הסתיימה בפשרה חסויה, כך שלא ניתן לדעת אם כללה פיצוי כספי כלשהו. התנצלות לא פורסמה. נכון לעכשיו גם אקסמיט לא פרסם התנצלות בחשבון הפייסבוק שלו.

תלויה ועומדת עדיין התביעה שהגיש סגל נגד עומר נחמני, דוברו של ח"כ יאיר גולן. העיתונאי דורש מהדובר פיצוי בסך 400 אלף שקלים בגין מספר התבטאויות נגדו. נחמני טען להגנתו, בין היתר, כי סגל מבקש להשתיק כל ביקורת עליו. את נחמני מייצגים עורכי-הדין יובל יועז, ד"ר יובל קרניאל ואילן יונש (המשמש כיועץ משפטי של עמותת שקוף, עמה התאחד לאחרונה אתר "העין השביעית"). דיון ראשון בתביעה זו צפוי להתקיים בעוד כחודשיים.

39345-09-20

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 286KB)