עיתונאי חדשות 12 עמית סגל הגיש תביעת דיבה נוספת, הפעם נגד פרסומאי שכינה אותו בין היתר "שופר התעמולה של גבלס". בשונה מהתביעות הקודמות שהגיש סגל, לא מייצג אותו היועץ המשפטי של חברת החדשות שבה הוא עובד אלא עו"ד מיכאל דבורין, ששימש בבחירות לכנסת כיועץ לקמפיין הליכוד ואף ייצג את המפלגה. ככל הידוע, זוהי תביעת הדיבה השלישית שסגל מנהל, במקביל, נגד אזרחים שפרסמו דברים בגנותו בפייסבוק.

בסוף חודש יולי האחרון פרסם מוטי אקסמיט, בעל משרד יחסי ציבור, פוסט בחשבון הפייסבוק שלו שבו כתב: "עמית (ז') סגל: 'אני עמית בן חגי סגל, בנו של מחבל יהודי מורשע, שופר התעמולה של גבלס, מדליק משואה זו למען המשך שיסועו של עם ישראל בארצו". לאקסמיט כ-2,250 חברים בפייסבוק.

לפי כתב התביעה, סגל שיגר לאקסמיט דרישה להסיר את הפרסום לאלתר ולהתנצל בתוך 24 שעות וכן דרש פיצוי בסך 70 אלף שקל. אקסמיט הסיר את הפוסט שפרסם אך לא שילם פיצוי ולא פרסם התנצלות. על כן הגיש סגל תביעה בדרישה לפיצוי בסך 140 אלף שקל, בטענה כי הפוסט פורסם בזדון ומתוך כוונה לפגוע. לדברי סגל, לפרסום הפוסט תהיה "תוצאה הרסנית" לשמו הטוב.

"זה לא רק הניסיון לגמד את עבודתו העיתונאית והמקצועית רבת השנים של התובע באמצעות כינויו כשופר תעמולה", נכתב בכתב התביעה, "אלא גם הצמדת שמו של התובע לצורר גבלס, כדי להבהיר שהתובע הוא חלק ממערך כזה או אחר ומשמש כשופר התעמולה של לא אחר מאשר צורר נאצי או מקבילו ואף פועל לשסע ולפלג את עם ישראל בארצו. וזאת כשהאמת הפשוטה הינה כמובן הפוכה, התובע אינו משמש שופר של איש, והוא נאמן אך ורק לאמת העיתונאית המנחה אותו בכל עת".

"מעולם בכל הקריירה המקצועית שלו לא כונה התובע בכינויים פוגעניים כגון אלה בהם השתמש", מוסבר בכתב התביעה, "והוא נאלץ לעמוד בפני מעמד משפיל ומבזה בו הוא מנסה להצטדק ולהוכיח כי דברי הבלע המפורטים בפוסט המדובר שתפוצתו הגיעה כאמור למאות ואולי אף אלפי בני אדם, אינם אמת".

בשונה משתי תביעות הדיבה האחרות שהגיש סגל לאחרונה, נגד פרופ' עמירם גולדבלום ונגד ערן צ'רפק, בתביעה הנוכחית נגד אקסמיט הוא אינו מיוצג על-ידי עו"ד ישגב נקדימון, היועמ"ש של חברת חדשות 12, אלא על-ידי עו"ד מיכאל דבורין. דבורין מזוהה עם הליכוד, ייצג את המפלגה בהליכים משפטיים ואף השתתף בתשדיר תעמולה יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במסגרת קמפיין המפלגה לכנסת. לאחרונה ייצג את העיתונאי אראל סג"ל במאבקו המשפטי להשארת התוכנית "קלמן וסג"ל" בלוח השידורים של ערוץ כאן 11.

טרם הוגש כתב הגנה.

39345-09-20

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 4.95MB)