פרשן חדשות 12 ו"ידיעות אחרונות" עמית סגל הסכים לסגת מתביעת הדיבה שהגיש נגד פרופ' עמירם גולדבלום בתמורה להוצאות משפט בסך 5,000 שקל, תרומה של 7,500 לעמותה ופרסום התנצלות. בכתב התביעה דרש סגל מבית-המשפט להורות לגולדבלום לפצותו ב-140 אלף שקל בגין פוסט פייסבוק שבו טען הפרופסור, ללא כל בסיס, שסגל "הצדיק את רצח רבין".

כתב התביעה של סגל הוגש לבית-משפט השלום בהרצליה בחודש ספטמבר באמצעות עו"ד ישגב נקדימון, היועץ המשפטי של חדשות 12. גולדבלום, שאותו ייצג בהליך עו"ד צלי רשף, לא הגיש כתב הגנה. היום (15.12), עוד לפני שנקבע תאריך לדיון הראשון בהליך, הודיעו הצדדים לבית-המשפט כי הגיעו לפשרה.

התביעה נגד גולדבלום היא אחת מארבע שהגיש סגל לאחרונה נגד אזרחים שהתבטאו בגנותו ברשתות החברתיות – והיא הראשונה שמגיעה אל סופה. חוץ מגולדבלום תבע סגל את ערן צ'רפק (שטען שסגל הצדיק רוצחים), את הפרסומאי מוטי אקסמיט (שכינה את סגל, בין היתר, "שופר התעמולה של גבלס") ואת עומר נחמני, דוברו של ח"כ יאיר גולן, שהאשים אותו בין היתר בגזענות ובהפצת שקרים.

סכום הפיצויים הכולל שדרש סגל מארבעתם מסתכם ב-820 אלף שקל. הפשרה שאליה הגיע עם גולדבלום, יחד עם ציוץ שפרסם הערב בטוויטר, מאותתת שיסכים להתפשר על הרבה פחות. לפי הסכם הפשרה, גולדבלום ישלם 5,000 שקל כ"השתתפות בהוצאותיו המשפטיות" של סגל, ובמקביל יתרום 7,500 לעמותת מקימי, שמסייעת למשפחות נזקקות.

הפוסט המקורי שבגינו הוגשה התביעה כבר הוסר מהרשת, וגולדבלום התחייב לא לפרסם את תוכנו מחדש בעתיד. בנוסף התחייב גולדבלום לפרסם בדף הפייסבוק שלו הודעת התנצלות בזו הלשון: "בעמוד הזה טענתי לפני מספר חודשים שעמית סגל הצדיק את רצח רבין. טענה זאת היתה שגויה ואני מבקש להתנצל עליה בפני עמית סגל. מקובל עלי שגם בלהט הוויכוח יש לדייק בפרטים".

הודעת ההתנצלות של גולדבלום נוגעת רק לחלק מההתבטאות שבגינה הגיש סגל את התביעה. בפוסט המחוק, שהוגש לבית-המשפט במסגרת התביעה, טען גולדבלום שסגל גם "נאבק נגד מי שהכניס את אביו הרוצח חגי סגל לכלא". הדברים הללו אמנם נמחקו, אך גולדבלום לא התחייב להתנצל עליהם.

הערב, לאחר הגשת הסכם הפשרה לבית-המשפט, פרסם סגל את המסמך המשפטי בחשבון הטוויטר שלו ושיגר איתות לשלושת הנתבעים הנותרים: "אחרי שנתפס בשקריו, גולדבלום עשה בחוכמה, הציע לתרום כסף ולהתנצל – ונענה בחיוב. ההצעה לשלושת מפרסמי הדיבה האחרים עודנה בעינה, לזמן קצוב: התנצלות ותרומה מוסכמת. רק ככה תיפסק כאן תת-התרבות העבריינית של הוצאת לשון הרע ללא גבול".

39242-09-20

* * *

לעיון בהודעת הפשרה

להורדת הקובץ (PDF, 265KB)