כתב "הארץ" חיים לוינסון מחק את חשבון הטוויטר שלו כדי לחמוק מתביעת דיבה, כך טוענת מפלגת "אני ואתה" שתבעה אותו בגין ציוץ שפרסם, זאת למרות שמטרת התביעה היתה בעיקרה ממילא מחיקת הציוץ.

בחודש פברואר 2017 פרסם לוינסון ציוץ בחשבון הטוויטר שלו בזה הלשון: "דלוח הדלוחים: השחקנית שרה פון שוורצה היא מעשרת מייסדי מפלגה חדשה שנרשמה החודש: 'אני ואתה - מפלגת העם הישראלית'".

בעקבות הציוץ הגישה המפלגה, בחודש דצמבר האחרון, תביעת דיבה נגד לוינסון. במפלגה דרשו, באמצעות מייסד המפלגה עו"ד אלון גלעדי, פיצוי סמלי בסך שקל אחד לצד הסרת הציוץ ופרסום תיקון.

"הנתבע פעל ופועל באורח של השפלה, ביזוי, והשתקה כלפי התובעת שכל חטאה ופשעה היה מימוש זכות יסוד של בחירה והיבחרות, תוך שהוא מטעה ואף מוליך שולל את הציבור באורח הניכר ממנו והימנו", נטען בכתב התביעה. "[...] הנתבע הכריז הלכה למעשה על התובעת כאיזה קוריוז זניח ואף מכוער או עבש לפני רישומה, מבלי שטרח להציגה באורח מכובד או לשוחח עם מייסדה בנדון". הציוץ, טענו במפלגת אני ואתה, גרם לה "נזק רב ומתמשך הן כלפי הציבור בכלל וכלפי העיתונות בפרט וזאת עוד לפני שהתובעת הספיקה לצאת לציבור".

ציוץ של חיים לוינסון על מפלגת "אני ואתה - מפלגת העם הישראלית", כפי שצורף לכתב התביעה

במפלגה טוו תיאוריית קונספירציה, הקושרת בין הציוץ של לוינסון לבין אינטרסים זרים לכאורה של מעסיקיו ב"הארץ". לדבריהם "המדובר בעיתון המציג עצמו כליברלי ובפועל נשלט על ידי בעלי הון, מי מהם חלקם אף מקושר/ים ישירות עם השלטון ומצוי בניגוד עניינים מובנה עם רצון אידיאולוגי לשינוי אמיתי של ההון שלטון ו/או הלאומנות בישראל". לטענת המפלגה הציוץ היה ככל הנראה "צעד מונע לכך של 'הכתב הפוליטי' של עיתון הארץ המצייר עצמו כמעוז ליברלי, אך נשלט על ידי בעלי הון בולטים".

לוינסון ביקש בתגובה, באמצעות עו"ד טל ליבליך, לסלק את התביעה על הסף, אולם הרשם הבכיר אריה דורני-דורון דחה את בקשתו וחייב אותו להגיש ראשית לכל כתב הגנה.

ב-29.1 השנה הגיש לוינסון את כתב הגנתו, כשהסעיף הראשון בו מבשר כי כמה ימים קודם לכן מחק למשך שבוע את חשבון הטוויטר שלו על אלפי הציוצים שבו, כולל הציוץ שבגינו הוגשה התביעה. בנוסף הודיע לוינסון על ניסיון שביצע להעברת הפיצוי הסמלי, שקל אחד, לידי בא-כוחה של המפלגה, ניסיון שכשל שכן עו"ד גלעדי לא נמצא בכתובת עליה הצהיר בתביעה, לדבריו. "הנה כי כן, כל סעדי התביעה שהתבקשו מולאו ואין לתובע כל עילת תביעה", נטען בכתב ההגנה של לוינסון.

מעבר לכך טען לוינסון, באמצעות עורכות-הדין ליבליך ובר לאודון, כי המפלגה "מפליגה בפרשנויות שונות ומשונות ביחס לתוכן הפרסום" אולם "אין בפרשנותה המוטה והסובייקטיבית של התובעת לפרסום בכדי לבסס עילת תביעה נגד הנתבע".

בתשובה לכך טענה המפלגה כי לוינסון ממשיך לפעול לביזויה והשפלתה. לדבריה, יום לאחר ההחלטה לדחות את הבקשה לסילוק על הסף של התביעה הודיע לוינסון בתוכנית הרדיו שהוא מגיש בכאן רשת ב' לצד ירון דקל, כי החליט למחוק את חשבון הטוויטר שלו אולם לא גילה את הסיבה האמיתית. "כשנשאל על ידי דקל מדוע עשה צעד דרמטי שכזה, והרי יש לו למעלה ממאה אלף עוקבים!, השיב הלה באורח פתלתל", נכתב בכתב התשובה של המפלגה. "תש כוחי, אין לי כוח כבר", אמר לוינסון לדקל. "כשתהיה לי איזה הברקה לומר, אני אתן לך אותה".

"שמא עשה כן להסתיר את מנהגו מייד לאחר הגשת התביעה, תוך שהוא מטעה ואף מוליך שולל את הציבור", נכתב מטעם המפלגה. "[...] בניגוד לאמור בכתב ההגנה העלה הלה לאחר מכן את האתר שלו בשם אחר ואולי אך שינה אותו שוב לחיים לוינסון 'עקרוט' או משהו כזה וכד' עניין שלא טרח כמובן לציין בהגנתו המעניינת".

בכתב התשובה קובלת המפלגה על כך שלוינסון עדיין נמנע מלפרסם תיקון לציוץ המקורי ומאשימה את לוינסון כי מחיקת חשבון הטוויטר שלו אינה אלא "ניסיון לשבש את ההליך באורח מכוון וחמור".

בימים האחרונים, יש לציין, הודיע לוינסון על פרישה מ"הארץ" ואולי מעיתונות בכלל. חשבון הטוויטר שלו חדל להתעדכן.

24441-12-20