בפתח התוכנית מדמה המנחה עמנואל רוזן את הסופר אתגר קרת, שהחליף השבוע את הכתב המדיני של "הארץ" ברק רביד והתלווה לראש הממשלה בנימין נתניהו, למי שצועק כי המלך הוא עירום.

לאחר אות הפתיחה משוחח רוזן עם יועץ התקשורת רונן צור ועם העיתונאי דרור פויר על יחס התקשורת הישראלית לבעלי ההון. צור טוען כי היו מקרים בתקשורת שבהם ביקורת לגיטימית כלפי עשירים הפכה ל"השנאה של אותם אנשי עסקים מצליחים". צור נותן דוגמה ממאמר שכתב פויר, שבו התייחס לאיש העסקים סמי עופר, וכתב ש"לרגע אחד לפני שנה וחצי או שנתיים בטיילת של תל-אביב הוא היה בנאדם נחמד מאוד".

"אני לא שונא עשירים", אומר פויר וטוען כי "אין פה שום השנאה ואין פה שום הסתה". לדבריו, יש עשירים רבים שאינם שנואים בציבור, אך קבוצה אחרת, שעושה את הונה ממשאבים ששייכים לציבור, אכן מעוררת כעס. "כשמשפחת עופר מסרבת להכניס את היד לכיס ולנקות את ים המלח שהיא קיבלה בפרוטות, בוודאי שזה מכעיס", הוא אומר.

בהמשך התוכנית משוחח רוזן עם קרת ורביד על חילופי התפקידים שביצעו השבוע במסגרת מיזם "'הארץ' של הסופרים". קרת מספר שהופתע והתאכזב להיווכח כי אין מאחורי הקלעים של המפגשים הללו רבדים נסתרים. "מאוד מפחדים שם משאלות", אומר קרת על סביבת ראש הממשלה, "מאוד רוצים שם שהדיאלוג יהיה בשליטה".

רביד מחמיא לכתבה ואומר כי היא "שיקפה בשפה מדהימה את הדינמיקה האמיתית של ביקור ראש ממשלה". לדבריו, השגרה של הכתבים המדיניים הפכה אותם לקהי חושים, בדומה לציבור הרחב.

לסיום מתייחס יאיר גרבוז למודעות שמצא במוסף "הארץ" על אודות אירועים בירושלים ולתמלילי החקירה של שולה זקן שפורסמו באותו מוסף.

התוכנית "תיק תקשורת" משודרת בערוץ 23 ובאתר הטלוויזיה החינוכית