בפתח התוכנית מתייחס המנחה עמנואל רוזן לגורלם של שר החוץ וראש הממשלה, ולתרומת העיתונות לגורל זה.

לאחר אות הפתיחה משוחח רוזן עם רון בן-ישי, הפרשן הצבאי של ynet, ועם ראובן פדהצור, הכותב על ענייני ביטחון ב"הארץ", על הצלחת מערכת כיפת-ברזל ליירט רקטות שנורו לישראל מרצועת עזה.

"התקשורת התייחסה רק לעובדה שבאמת אפשר ליירט רקטות, בלי להסתכל על התמונה הכוללת", אומר פדהצור, וטוען כי כלי התקשורת לא העלו את השאלות המתבקשות על עלות המערכת ויכולתה להגן על יישובי עוטף עזה.

"אני שאלתי את השאלות", אומר בן-ישי, "ההבדל ביני לבין ראובן הוא שאני יודע את התשובות". לדבריו, המידע שבידי פדהצור אינו מדויק. "היא לא שאלה את השאלות", מטיח פדהצור, "התקשורת ציטטה את מה שמערכת הביטחון אמרה".

בהמשך התוכנית משוחח רוזן עם רן רזניק, כתב "ישראל היום", ועם הילה אלרואי, כתבת הבריאות של חדשות ערוץ 10, על סיקור שביתת הרופאים בתקשורת.

רזניק טוען כי התקשורת נופלת במקרה הזה למה שהוא מכנה "מלכודת המתמחה", הכוללת התמקדות בשכר המתמחים תוך התעלמות משכר הרופאים הוותיקים וקבלת הטענה כי פתרון בעיית שכר המתחים יביא לשינוי משמעותי במצב המערכת.

"אין התייצבות אוטומטית", אומרת אלרואי ביחס לסיקור כתבי הבריאות את השביתה, ומזכירה כי במערכות התקשורת יש גם כתבים לענייני כלכלה, המביאים את עמדת משרד האוצר. רזניק, מנגד, טוען כי קל להפעיל מניפולציות על הכתבים, הן על כתבי הבריאות והן על כתבי הכלכלה.

לסיום משלב יאיר גרבוז בין משפטים נבחרים מן ההגדה לפסח ובין דעותיו על ההשלכות של מדיניות ממשלות ישראל על הסכסוך הישראלי-פלסטיני.

התוכנית "תיק תקשורת" משודרת בערוץ 23 ובאתר הטלוויזיה החינוכית