ימים ספורים אחרי שהעלו לשידור בערוץ 20 ישראלי לשעבר שטען כי הבחירות בארה"ב נגנבו מדונלד טרמאפ, פרסמו בערוץ כתבה שתיארה את אותו אדם כ"אימפריית פייק ניוז של אדם אחד". ואולם, זמן קצר לאחר פרסום הכתבה היא הוסרה מאתר ערוץ 20.

לפני כעשרה ימים אירחה תוכנית הבוקר של ערוץ 20 בהגשת מני אסייג אדם בשם רונן ישראלסקי לשיחה על הבחירות בארה"ב. בשיחה עמו טען ישראלסקי כי "הבחירות מהנשיא דונלד טרמאפ נגנבו, וזו לא משאלת לב שלי וזו לא קונספירציה, יש אין ספור הוכחות לנושא הזה".

בשבוע שעבר (19.1) שודרה בערוץ 20 כתבה שהוקדשה כולה לישראלסקי, וזאת תחת הכותרת "אימפריית פייק ניוז של אדם אחד". במקביל, נחסמו בימים האחרונים החשבונות שהפעיל ישראלסקי ברשת החברתית פייסבוק. במסר שהפיץ ישראלסקי דרך יוטיוב, שעדיין מתירה לו לשדר תכנים על הפלטפורמה שלה, אמר כי "היה צפוי" ש"הם" יתקפו אותו.

הכתבה בערוץ 20, מאת מוטי קסטל, תיארה את ישראלסקי כ"ישראלי הקנדי שמפיץ פייק ניוז". לפי הכתבה של קסטל, ישראלסקי "מפיץ חדשות לבקרים דיווחי שווא ומדווח לכאורה על תיאוריות קונספירציה הזויות תוך סיוג התכנים ושילוב דיווחי אמת ביניהם".

מוטי קסטל באולפן ערוץ 20, 19.1.2021 (צילום מסך)

מוטי קסטל באולפן ערוץ 20, 19.1.2021 (צילום מסך)

עוד נטען בכתבה כי ישראלסקי דיווח לצופיו באמצעות הרשתות החברתיות ש"לפי דעתו ומידע שהוא מקבל, בטקס ההשבעה של נשיא ארה"ב הנבחר ג'ו ביידן יעצרו חיילים את ביידן רגע לפני שישבע אמונים למולדתו והוא בדרך להרבה שנים בכלא, וכי לכאורה מתוכננת פלישה צבאית של מאתיים חמישים אלף סינים לארה"ב אשר יבצעו הפיכה צבאית".

בערוץ הקריאו תגובה מאת ישראלסקי לכתבה, ולפיה "אין לי יכולת לדעת מה יקרה מחר, כל מה שפרסמתי כפי שחזרתי והדגשתי היה ניתוח שלי מהשטח, מרחובות וושינגטון ולאחר שיחות מעמיקות עם אנשים רבים, דמוקרטים ורפובליקנים", אולם לצופי ערוץ 20 הובהר כי דיווחיו אינם אלא חדשות כזב.

רונן ישראלסקי, מתוך כתבה עליו בערוץ 20, ערוץ 20, 19.1.2021 (צילום מסך).

הכתבה של קסטל שודרה בתוכנית "הסיפור המרכזי" בהנחיית אראל סג"ל ושרה ב"ק, שהצטרפו לביקורת על ישראלסקי. אף שבכתבה ובדיון באולפן שלאחריה הקפיד קסטל להדגיש כי ישראלסקי עצמו מסייג את דיווחיו, כתב ערוץ 20 תיאר את ישראלסקי כמוכר אשליות המשתף תכנים מופרכים. לפי קסטל, בדיווחים של ישראלסקי אמנם יש לעתים גרעין של אמת, אך "נדמה שזו בדיוק חלק מהשיטה – אני זורק אליכם את המידע, אתם תסיקו את המסקנות".

קסטל ציין בכתבה כי אחרי שמגיבה טענה כלפי ישראלסקי כי הוא מפיץ פייק ניוז הוא שלח לה מכתב התראה לפני הגשת תביעת דיבה ודרש פיצוי מיידי בסך 50 אלף דולר, אחרת יגיש נגדה תביעה בסך מיליון דולר לפחות, כמו גם קובלנה פלילית ותלונה למשטרת ישראל. האם איומים דומים הביאו להסרת הכתבה מערוץ 20?

ערוץ 20 וישראלסקי לא הגיבו לפניית "העין השביעית".