בפתח התוכנית טוען המנחה עמנואל רוזן כי התגייסות התקשורת למען שחרור החייל השבוי גלעד שליט ממלאת את הוואקום שהותירו בני משפחתו המאופקים. תפקיד התקשורת במסע לשחרור שליט הוא נושא הדיון הראשון, בהשתתפות רוני דניאל, הפרשן הביטחוני של ערוץ 2; חן קוטס-בר, כתבת "מעריב", ויעל דן, שדרנית גלי צה"ל.

דניאל טוען כי הקמפיין התקשורתי ה"ברוטלי", כהגדרתו, מתעלם מהאחריות ליום שאחרי החזרתו של שליט במחיר שחרור מחבלים. דן טוענת כי הקמפיין שמנהל "מעריב", שלדעתה אינו דומה לעיתונות אלא למדור פרסומי, מטעה את הציבור משום שהוא מפעיל לחץ לפתרון מסוים מאוד של בעיית שליט. קוטס-בר טוענת כי הקמפיין שמנהל העיתון שבו היא כותבת הוא לגיטימי.

"הגיע הזמן לעשות משהו", אומרת קוטס-בר ומדגישה כי המניע אינו כלכלי. לדבריה, ההכנסות שמתקבלות מהחברות המסחריות הלוקחות חלק בקמפיין נועדו לממן את מבצע חלוקת הסרטים הצהובים לקוראי העיתון, "שום דבר מזה לא ל'מעריב'", היא אומרת.

בהמשך התוכנית משוחח רוזן עם מרב בטיטו, עיתונאית "ידיעות אחרונות" ועם לינוי בר-גפן, מגישת התוכנית "מה קורה" ב"קשת", על הגזענות במערכות התקשורת בישראל, וזאת בעקבות מאמר שפרסם העיתונאי אמנון לוי. לדברי בטיטו, גזענות קיימת, ועל אדם ממוצא מזרחי לעבוד קשה יותר כדי להתקבל ולהתקדם במערכות התקשורת.

לדברי בר-גפן, הבעיה המרכזית אינה מוצא אנשי התקשורת אלא המיקום הגיאוגרפי ממנו הם באים והשפה בה הם נוקטים לאחר שהצליחו לחדור למערכות החדשות.

לסיום מגיש יאיר גרבוז לקט הערות על ענייני היום.

התוכנית "תיק תקשורת" משודרת בערוץ 23 ובאתר הטלוויזיה החינוכית