עו"ד גונן בן-יצחק, מפעילי המחאה נגד ראש הממשלה, טוען כי התביעה שהגישה נגדו ח"כ אסנת מארק היא "תביעת סרק שלא היתה צריכה מראש להיוולד" ודורש מבית-המשפט לחייב את חברת-הכנסת בהוצאות ושכר טרחת עורך-דין בסך 50 אלף שקל. ח"כ מארק, המכהנת בכנסת מטעם הליכוד, הגישה בחודשים האחרונים שש תביעות דיבה נגד אזרחים ועיתונאים שפרסמו דברים בגנותה ברשתות חברתיות ובתקשורת הממוסדת.

מארק, המקפידה לכנות עצמה "אדם פרטי" בתביעות שהיא מגישה, תבעה את העיתונאית אריאנה מלמד בגין ציוץ שבו כינתה אותה בטוויטר "כלבלבה" של ראש הממשלה, בנימין נתניהו; תבעה את האזרחים צבי עידן ויעקב לנדוי בגין פרסם תצלום שבו נראית אשה מחווה תנועה גסה בשתי ידיה ותיאורה כח"כ מארק; תבעה את העיתונאי רון קופמן בגין טור שבו תיאר אותה בין היתר כ"חמצן קולני"; ותבעה גם את פעיל המחאה סדי בן-שטרית, שטען כי היא משסה את תומכי נתניהו נגד מפגינים שכמותו. סך הפיצויים שדורשת מארק בתביעותיה עומד על כ-713 אלף שקל.

ח"כ מארק עצמה נהנית מחסינות פרלמנטרית, שמקשה על הגשת תביעת דיבה נגדה. רק לאחרונה הקריאה מארק במהלך דיון של אחת מוועדות הכנסת פרסום שקרי ומזויף שבגינו כבר הוגשה תביעת דיבה אחת (מארק אמרה בהמשך להגנתה כי לא ידעה שמדובר בפרסום שקרי).

התביעה שהגישה מארק נגד בן-יצחק, שבה היא מבקשת פיצויים בסך 140 אלף שקל, באה בעקבות ציוץ שבו כתב כי חברת-הכנסת חשודה בהפרת תנאי הבידוד וכינתה את המפגינים נגד נתניהו "מפיצי מחלות". ח"כ מארק טענה, באמצעות עורכי- הדין סופיה ליאל-בייבסקי ואברהם סרוסי, כי מעולם לא השתמשה בביטוי "מפיצי מחלות" וכי לא הפרה בידוד, ומגדירה זאת "עלילת דם".

ציוץ של גונן בן-יצחק על אסנת מארק. טוויטר, 12.8.2020

בכתב ההגנה טוען בן-יצחק כי בחודש אוגוסט פנה אליו אדם שהציג את עצמו כמי שמשמש בתפקיד פרא-רפואי ומעורב במאבק להתפשטות מגפת הקורונה. אותו אדם, טוען בן-יצחק בלי לציין את שמו, סיפר כי הגיש תלונה במשטרה נגד ח"כ מארק "לאחר שזו לשיטתו הפרה בידוד ולאחר שזו לשיטתו כינתה את המפגינים מפיצי מחלות". לדברי בן-יצחק, "לאחר בירור הדברים" צייץ את הציוץ שבגינו נתבע.

בן-יצחק, שמייצג את עצמו, מסביר את משפט הפתיחה בציוצו כך: "בשום שלב לא טען הנתבע כי התובעת כינתה את המפגינים מפיצי מחלות, מן הטעם הפשוט שלדידו של הנתבע הוא לא נתקל באמירה כזו מצדה של התובעת, ועל כן הפנה שאלה ל'חוכמת ההמונים', [כדי] לבדוק האם מי מהעוקבים נתקל באמירה כזו".

מעבר לכך טוען בן-יצחק כי ח"כ מארק מבקשת להשתיקו ממניעים פוליטיים, וכי הוא זכאי להגנות הקבועות בחוק איסור לשון הרע, כולל הגנת אמת דיברתי והגנת תום הלב.

4945-10-20

* * *

לעיון בכתב ההגנה

להורדת הקובץ (PDF, 621KB)