עמותת חוזה חדש, המארגנת הפגנות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו תחת הכותרת "קריים מיניסטר", הגישה תביעת דיבה נגד סגן ניצב זיו שגיב ממשטרת ישראל. העמותה דורשת משגיב פיצוי בסך 144 אלף שקל משום שייחס לה פוסט מזויף שקרא לפעול באלימות נגד שוטרים ואזרחים.

ב-10.10 התארח סנ"צ שגיב, ראש מדור חקירות באגף החקירות במשטרה, באולפן חדשות 13. כשקיבל את רשות הדיבור הקריא מה שטען כי פורסם בדף הפייסבוק של העמותה. "אני נכנס לפייסבוק של 'קריים מיניסטר'", אמר והחל לצטט: "חברים יקרים, נחלק למפגינים גז מדמיע אישי ושוקרים לראשי הצוותים. במידה ומישהו מרגיש מאוים על ידי אזרחים או שוטרים, ניתן להשתמש ולהשפריץ עליהם באופן חוקי".

טרם השידור הופץ הפוסט על ידי דוברות משטרת ישראל, כמו גם יואב אליאסי ("הצל") ויאיר נתניהו. אולם עד מהרה התברר כי מדובר בזיוף. למחרת פרסם עיתונאי חדשות 13 ברוך קרא כי לפני השידור התריע בפני הקצין שהפוסט נראה לו מפוקפק, אולם לדבריו סנ"צ שגיב אמר לו כי הוא בטוח בדבריו.

הציוץ של ברוך קרא

בעקבות הפרסום בחדשות 13 הוגשה הבוקר (28.10) תביעה נגד סנ"צ זיו. עמותת חוזה חדש טוענת, באמצעות עו"ד גונן בן-יצחק, כי "מדובר בפייק ניוז" שפורסם "בדף מתחזה לדף של התובעת". לפי העמותה, "בעוד שדף הפייסבוק של התובעת נעקב על ידי יותר מ-60 אלף עוקבים, הרי הדף שממנו ציטט הנתבע הינו דף לו 8 עוקבים בלבד".

לטענת אנשי קריים-מיניסטר, "מעבר להיבט של לשון הרע, הרי שהדברים ששייך הנתבע בכחש לתובעת, היה בהם כדי לייצר אווירה אלימה ורעילה של שוטרים כלפי המפגינים, ואף להביא לסכנה של פגיעה ממשית בחיי אדם". בעמותה הגישו תלונה רשמית למשטרת ישראל וכן תלונה למח"ש, אולם הם דורשים גם פיצוי אישי מהקצין.

"בעוד שערוץ 13 בדק את הדברים ופרסם יום לאחר מכן הבהרה כי הדברים שפורסמו על ידי הנתבע הם פייק מוחלט, ולמרות מכתב שנשלח אל הנתבע בדרישה שיתנצל, ביכר הנתבע להתעלם מפניות התובעת ועד רגע הגשת התביעה לא הגיב לדברים ולא התנצל", הם כותבים בתביעה.

כדי לאשש את הטענה כי לעמותה נגרם נזק מוזכרת בתביעה ההתבטאות אתמול של ח"כ אסנת מארק מהליכוד, ששבה וציטטה מפרסום הכזב והתייחסה אליו כאל פרסום אמת. "הדברים נכתבו בפרוטוקול הוועדה וזאת על אף שנאמר לח"כ מארק כי מדובר בחדשות כזב", נכתב בעתירה. "הנה כי כן, זה טבעו של דבר כזב, הוא הולך ומחלחל עד שבסופו של דבר הופך לעובדה מוגמרת".

טרם הוגש כתב הגנה.

59631-10-20

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 3.16MB)