בית משפט השלום בירושלים פסק פיצוי בסך 15 אלף שקל והוצאות משפט בסך 2,500 שישלם אוהד כדורגל לאיש העסקים והעבריין המורשע ג'קי בן זקן.

בן זקן היה בזמן הפרסומים נשואי התביעה נשיא מועדון הכדורגל מ.ס אשדוד, שנוסד ב-1999 כאיחוד בין מכבי אשדוד להפועל אשדוד. "מסתבר כי גם בחלוף 15 שנים מהסכם האיחוד שנחתם בין העמותות, קיימים משקעים בין אוהדי הפועל אשדוד לבין אוהדי מכבי עירוני אשדוד, ומשקעים אלה נותרו עד עצם היום הזה ומהווים כר גם לתביעה זו", כתב השופט מורדכי בורשטין.

האוהד, יאיר וקראט, כתב על בן זקן בשלוש הזדמנויות שונות: שיתף פוסט שכינה אותו "גנב", טרם שבן זקן הורשע בעבירה של הרצת מניות; כתב פוסט שמשתמע ממנו שבן זקן זייף חולצות של קבוצת הכדורגל; וכתב עליו שהוא חלק מ"כנופיה".

"אין זו הפעם הראשונה שהמונח 'כנופיה' מגיע לפתחו של בית המשפט", כותב השופט ובסופו של דיון קובע כי הביטוי "משמש כיום לתיאור קבוצת אנשים האוחזים ברעיון-אידיאה ומנסים לממש אותו ותיאור זה אינו בהכרח מלמד על חברי כנופית פשע". לכן, מדובר ב"ביקורת לגיטימית".

השופט קבע כי שני הפרסומים הראשונים הם כן בגדר לשון הרע, קבע בגינם פיצוי כאמור וסיכם:

"כמאמרו של יוסי בנאי ז"ל במערכון 'שירים, שערים וטכנאים', אשר חובר ל'גשש החיוור': האוהדים רוצים 'לקבוע, פעם אחת ולתמיד, מי יהיה השחקנים, מי יהיה המאמנים, מי יהיה התוצאה, ומי יהיה מזג האוויר'.

"רצונם של האוהדים לראות את הקבוצה מגיעה להישגים כמו גם הביקורת הבלתי פוסקת על הקבוצה ובעליה מכל סיבה שהיא - מובנת. בד בבד, שומה על האוהדים לעשות זאת בצורה מושכלת ולא לחרוג מהראוי והנדרש, תוך שמירה על זכויות הצד המבוקר ובחינה האם הפרסום בהיקפו ובתוכנו אמת הוא אם לאו".

5810-06-15

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 266KB)