בכאוס שיצר לקראת פתיחת שנת הלימודים בימי המגפה (ערים אדומות, קפסולות בלתי אפשריות, לימודים מרחוק, מורות בסיכון) מצא שר החינוך יואב גלנט טעם וזמן להצטלם לקליפ של מיכל הקטנה. כי אין רגע, אפילו בימי מגפה, שאינו הרגע הנכון לגזירת קופון של יחסי ציבור.

גיא פינס, שועל ותיק, מודע לצרימה שיש בהשתתפותו של השר בקליפ: "זה לא טריוויאלי שלשר החינוך יש זמן בשביל מחוות כאלה רגע לפני פתיחת שנת לימודים חדשה, בטח שלא השנה", הוא אומר בפתיחת הכתבה על צילומי הקליפ, אבל גלנט נהנה אצלו מהנחת סלב: "... השר שחלם בכלל להיות שר הביטחון ורק נכנס לתפקיד מצא את עצמו בין ההורים למורים לאוצר לא מזלזל באפשרות לקשר ישיר עם קהל היעד של המשרד". איזה קשר בדיוק נוצר עם קהל היעד כששר משתתף בקליפ?

לגלנט יש הסבר אחר למניעיו: "... היות ואני יודע שאם יש מישהו שיכול להגיע אל הילדים זאת מיכל הקטנה", הוא מודה בכתבה, "אז אמרתי זאת הזדמנות, לבוא ושגם יסתכלו עלי, ולא יגידו הנה הזקנים האלה שכל הזמן בטלוויזיה". יש מורה ללוגיקה באולפן?

כיוון שגלנט מוטרד בעיקר ממראהו, הוא שואל בכניסתו לאולפן: "רגע, עם ז'קט? בלי ז'קט? מה אתם רוצים?" ואם לא די בכך, יש עוד רגע מביך: מיכל הקטנה מתקשה לברך את השר הנכנס, היא נתקעת, ומי שמסייע לה ניגש לשולחן התלמידים הנמוך ואומר: "בואו נעשה את זה, שלום כבוד שר הבריאות...". יצא השר לחפש מלוכה ומצא אתונות.

מיכל הקטנה מסתפקת ב"שלום כיתה א', שלום כיתה א'", אבל לשר החינוך יש משנה, והוא פורש אותה אצל פינס: "...אם אני הייתי צריך לתת לילד שלושה דברים, אז הייתי אומר לו: דבר ראשון, תקרא הרבה ספרים; דבר שני, תלמד אנגלית פרפקט; ודבר שלישי, תלך לתנועת נוער. אם אתה עושה את שלושת הדברים האלה - אני  לא אומר שהשאר לא חשוב - אבל בשלושה דברים קטנים זה מכסה את הצד החברתי, גם את ההכנה לחיים וגם מקנה לך את ההרגלים הנכונים". מצחיק השר, בשביל שלושת הדברים שהוא מאמין בהם אין צורך ללכת לבית ספר.

השר יואב גלנט מצטלם ל"דה מרקר" (צילום: ציפה קמפינסקי)

השר יואב גלנט מצטלם ל"דה מרקר" (צילום: ציפה קמפינסקי)

ואם לדבר על הרגלים נכונים, לגלנט יש הרגל (לא הכי נכון) לשתף פעולה עם גחמות התקשורת. ב-2018, למשל, כשהיה שר השיכון, נעתר לבקשת "דה מרקר" להצטלם כשהוא רוכב על אופניים לטובת קידום ראיון שנערך עמו בענייני דיור. (לגמרי במקרה עברתי אז ברחוב).

אבל כעת גלנט הוא שר החינוך, והופעתו סרת הטעם בקליפ הסכריני מסוקרת גם ב"ישראל היום", שם מרואינת מיכל הקטנה בהרחבה. בין השאר היא נשאלת: "ואיך שר החינוך הגיע לקליפ שלך?" ומשיבה: "בתקופה כל כך רגישה שבה לא ברור אם כן חוזרים ללימודים או לא חוזרים, יש מתווה, אין מתווה, יש אי ודאות אחת גדולה, ורציתי לייצר בתוכה משהו ודאי. שר החינוך הוא איש יקר ואיכותי שאני אוהבת, והוא הגיע לאולפן, במסירות מלאה ועם המון אכפתיות, וזה מאוד ריגש אותי. ראיתי שהוא באמת התרגש לברך את ילדי ישראל המתוקים שעולים לכיתה א' בתקופה כל כך מאתגרת. לדעתי הוא נתן הרבה מאוד ביטחון".

נתן ביטחון? לכי ספרי את זה להורים בערים האדומות, שילדיהם נדרשו אתמול להישאר בבית למרות הבטחת השר שהלימודים בהן יתקיימו.

גם TMI, מדור הרכילות של "מעריב", לא מוותר על חדשות לוהטות כאלה. "ולא תאמינו מי השר שהסכים להשתתף בקליפ של הקטנה", נכתב בידיעה על הקליפ, "ולא מדובר בפוליטיקאי שמתכנן לרוץ בבחירות הבאות במידה ויהיו". גלנט לא מתכוון לרוץ? "מעריב" זה עיתון?

אבל אפילו רכלני "מעריב" מזהים את הבעיה: "לא ברור אם השר הבין שהוא לוקח חלק בקליפ עם כוונות מסחריות", הם כותבים. ואם הבין, זה מזיז לו? כדרכם של נבחרי הציבור בישראל, גם לגלנט יש מטרות אישיות והן חשובות יותר מדוגמה אישית. הנה למשל, בימי הגבלות כל כך מעיקות הוא לא עוטה מסכה ולא שומר על ריחוק חברתי.