בשבוע שעבר שיגרו 74 פרופסורים לתקשורת מכתב לרופרט מרדוק, בעל השליטה ב"פוקס ניוז", ולבנו לכלן, המנהל את התאגיד. פוקס-ניוז היא רשת החדשות הפופולרית ביותר בארה"ב, בעלת נטייה רפובליקאית מובהקת וחביבתו של נשיא ארה"ב טראמפ. המרצים טענו כי האופן שבו ערוץ החדשות שבשליטת משפחת מרדוק סיקר את מגפת הקורונה היווה "סכנה לבריאות הציבור".

"צופי פוקס-ניוז, בהם גם נשיא ארה"ב, קיבלו דרך קבע מידע כוזב: הצהרות כוזבות שהמעיטו בתפוצה של הנגיף ונזקו; המלצות מטעות לגבי פעילויות שיש לנקוט לצורך הגנה, כולל המלצות על תרופות שטרם נבדקו; והערכות כוזבות על ערכם של הצעדים עליהם המליצו נבחרי ציבור ורשויות הבריאות", כתבו הפרופסורים.

המכתב מגיע על רקע פרסומים לפיהם בעלי השליטה עצמם לא האמינו למה ששידרו ברשת שבשליטתם וניהולם. בעוד ברשת פוקס-ניוז המעיטו בסכנת נגיף הקורונה וטענו כי מי שמלבה את הפחד מפני הנגיף עושה זאת מטעמים פוליטיים וכדי לפגוע בנשיא דונלד טראמפ, בעל השליטה בתאגיד רופרט מרדוק ובנו לכלן נקטו צעדים נחרצים כדי להגן על עצמם מפני הידבקות. כך למשל מסיבת יום ההולדת ה-89 של האב רופרט בוטלה מחשש להידבקות במחלה.

שון האניטי ב"פוקס ניוז", מתוך הסרטון של ה"דיילי שואו"

שון האניטי ב"פוקס ניוז", מתוך הסרטון של ה"דיילי שואו"

לנוכח ההתפשטות הבלתי ניתנת להכחשה של הנגיף ומספר החולים והמתים, נאלץ טראמפ להכיר במציאות וגם בפוקס-ניוז שינו את היחס למגפה. בימים האחרונים עברו מרדוק ובנו לכלן לשלב הבא. כעת הם מתייחסים ברצינות לא רק לנגיף אלא גם לאיום המשפטי שנותר כתוצאה מההתנהלות של פוקס-ניוז. השניים התחמשו בשלל עורכי-דין לקראת אפשרות של גל תביעות מצד עמותות ואזרחים שידרשו פיצוי בטענה שהרשת הטעתה את הציבור והביאה לפגיעה בבריאותו. תביעה ראשונה כבר הוגשה בוושינגטון, בטענה שפוקס-ניוז עברה על חוק הגנת הצרכן.

המגיש שון האניטי, מהדמויות הבולטות בפוקס-ניוז, הגיב למכתב הפרופסורים, שהתייחסו במפורש לדברים שאמר ברשת, לפיהם וירוס הקורונה הוא "תרמית" של הדמוקרטים במטרה לחבוט בטראמפ. לדבריו, מעולם לא קרא לוירוס תרמית, אלא התכוון לכך שנעשה בו שימוש פוליטי שהוא בגדר הונאה. לדבריו, לא רק שלא זלזל בוירוס אלא אף היה בין הראשונים לזהות את הסכנות הטמונות בו.