בליכוד שוב מבצעים דה-לגיטימציה לנבחרי הציבור הערבים. בדומה למערכות בחירות קודמות, מפלגת השלטון שוללת את הלגיטימיות של הרכבת ממשלה עם הרשימה-המשותפת, אף על פי שבעבר שיתפה עמה פעולה בעצמה ואף הסתייעה בה בפיזור הכנסת הראשונה שנבחרה בשנה שעברה.

בשבוע שעבר השיק הליכוד את המסרים "בלי המשותפת אין לגנץ ממשלה" ו"הצבעת גנץ? קיבלת ממשלה עם המשותפת". בהמשך פרםס נתניהו פוסט לפיו "טיבי החליט, כחול-לבן מבצעים". אתמול (2.2) שיתף נתניהו מם שהציג את ח"כ אחמד טיבי כמי ששולט בארבעת בכירי כחול-לבן ("לא אמרתי אחמד אמר").

עמוד הפייסבוק של בנימין נתניהו, 2.2.20

עמוד הפייסבוק של בנימין נתניהו, 2.2.20

כזכור, את הבחירות האחרונות סיים קמפיין נתניהו באזהרה נגד "ממשלת שמאל חילונית, חלשה, שסומכת על הערבים שרוצים להשמיד את כולנו – נשים ילדים וגברים". בליכוד טענו כי המסר המסית פורסם כתוצאה מ"טעות של עובד במטה", אולם הוא מהווה דוגמה מובהקת לאופן שבו פועלות דה-לגיטימציה והסתה. גם בבחירות הקודמות התחילה התעמולה של הליכוד בביקורת כללית על יו"ר כחול-לבן בני גנץ שמוכן לשתף פעולה "עם החברים הח"כים הערבים" ובסרטונים שהגדירו את ח"כ איימן עודה "חובב המחבלים". הקפיצה הלוגית ממסרים אלה ל"ערבים שרוצים להשמיד את כולנו" אינה גדולה.

אפשר רק לשער כיצד תסתיים מערכת הבחירות הנוכחית, שמתחילה בסיסמה כללית נגד שיתוף פעולה עם הרשימה השלישית בגודלה בכנסת וממשיכה בבדיחות על חשבון שליטתו של "אחמד" במנהיגי כחול-לבן.