חברת ג'רוזלם פוסט בע"מ, המו"ל של עיתון "מעריב", תתנצל בפני הצלם עדי ברקן ותשלם לו 20 אלף שקל בשל ידיעה מאת אריק בנדר שפורסמה תחת הכותרת "צינגלה בכנסת: עדי ברקן הוציא סיגריה במהלך דיון וגרם לסערה". בניגוד לדיווח בידיעה ברקן כלל לא נכח בדיון.

בשנת 2015 התקיים בכנסת דיון בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות, על הקנאביס הרפואי. בדיון נכח שלומי סנדק, הפועל לקידום נושא הקנאביס הרפואי, ובמהלכו הוא אכן שלף ג'וינט. באתר "מעריב" פורסמה ידיעה כאילו ברקן הוא שחולל את המהומה. רק לאחר שהתבררה הטעות הוחלף תוכן הידיעה.

בראיון שהעניק זמן קצר לאחר מכן לאביב הורביץ, מחבר מדור "מי נגד מי" ב-mako, אמר ברקן: "הכתב מכיר אותי כבר 25 שנה, ואני לא יודע מה עבר לו בראש. מה, הוא לא ראה שזה לא אני?". בנדר, מצדו, הגיב להורביץ ואמר "דובר הוועדה דיווח לי בטעות שזה ברקן. אחר כך תיקן את עצמו ומיהרתי כמובן לתקן".

שני הדיווחים באתר "מעריב" (צילום מסך: מי נגד מי, mako)

שני הדיווחים באתר "מעריב" (צילום מסך: מי נגד מי, mako)

הידיעה אמנם פורסמה ב-2015 אך רק בחודש יוני האחרון הגיש ברקן תביעה נגד מעריב און ליין בע"מ, חברת ג'רוזלם פוסט בע"מ ובנדר עצמו (בהמשך נמחקה חברת מעריב און ליין מהתביעה). ברקן טען, באמצעות עו"ד ישגב נקדימון, כי הכתבה השגויה עלתה בגין "עבודה עיתונאית לקויה ורשלנית" ודרש פיצוי בסך 150 אלף שקל.

ב"מעריב" טענו להגנתם, באמצעות עורכי-הדין יורם מושקט ואוריין אשכולי-יהלום, כי יש לדחות את התביעה בשל השיהוי הרב בהגשתה. עוד טענו כי כלל לא הוציאו דיבת ברקן שכן הדיווח היה "דיווח חיובי" שלא גרם לו כל נזק, בין היתר לאור הודאות פומביות שלו בעבר בשימוש בקוקאין. לגופו של עניין הסבירו כי "גורם בוועדה" דיווח בטעות לבנדר כי מי ששלף את הג'וינט היה ברקן וכי הדיווח השגוי תוקן בתוך כחצי שעה מרגע פרסומו.

לפני שבועות אחדים הודיעו הצדדים לבית-המשפט כי הגיעו להסכמה לפיה ב-13.1.2020 תתפרסם למשך 24 שעות באתר "מעריב", בפייסבוק של העיתון ובחשבון הטוויטר התנצלות בזו הלשון:

תיקון והתנצלות - המערכת מתנצלת בפני מר עדי ברקן, יו"ר עמותת סימפלי יו - פיקוח על תפיסת דימוי הגוף, על פרסום ידיעה מיום 13.7.15, שייחסה לו בין היתר הוצאת סיגריית קנאביס במהלך דיון בועדה של הכנסת והצעתה לאחד הנוכחים, חולה שנכח בוועדה, ומבהירה כי מר ברקן לא נכח באותו הדיון".

בנוסף הסכימו הצדדים כי בית-המשפט יפסוק לטובת ברקן פיצוי בטווח שבין אפס ל-40 אלף שקל. השופט יעקב שקד פסק כי הפיצוי יעמוד על 20 אלף שקל.

44769-06-19