לפני שנה התחולל בחיפה אירוע היסטורי ומרגש: עינת קליש רותם כבשה את ראשות העיר חיפה. לאחר שנים בהן פעלה באלמוניות כאקטיביסטית סביבתית, נכנסה קליש רותם ב-2013 עם שלושה מנדטים למועצת העירייה ומשם בנתה לעצמה את מסלול האלטרנטיבה לראש העירייה הוותיק יונה יהב. יהב, שספג ביקורת מתמשכת, איבד את אמון הציבור וקליש רותם נראתה מולו כדמות רעננה וחדשנית ובעיקר - אחת משלנו.

במהלך הקמפיין עצמו נותרה קליש רותם אניגמטית ובחרה לא לחלוק את דעותיה עם התקשורת, במה שעוד אפשר היה לפרש כאסטרטגיית בחירות. משהפכה אושייה תקשורתית בעל כורחה בגלל פרשת הבניה הבלתי חוקית בזכרון יעקב, פסילת מועמדותה והמהפך בבג"צ - פגשה התקשורת מרואיינת בעייתית, שדורשת לנסח מחדש שאלות, מסרבת לענות על שאלות שלא נוחות לה ונוהגת כמי שברור לה שהיא מכתיבה את הכללים.

את ההתנהגות הכוחנית הזו אפשר היה עדיין להסביר כנובעת מבוסריות ציבורית, אך גם לאחר שהתיישבה בכסא ראש העירייה ניתקה קליש רותם את עצמה מהתקשורת המקומית. ראש העירייה החדשה לא ניסתה להסתיר את התיעוב והזלזול שהיא רוחשת לעיתונאי עירה ובאה איתם חשבון בשל היחס שלטענתה ספגה מהם. הסיומת "תגובת העירייה תפורסם לכשתתקבל" - הפכה לקאלט.

קליש רותם לא עצרה בתקשורת המקומית וסירבה לענות גם לפניות מהתקשורת הארצית. מתי המעט שזכו לקבל ממנה ראיונות או התייחסות הציגו פרופיל מחמיא, כמו הראיון מלא ההערצה שפורסם במגזין "חיים אחרים" ובאתר "אונלייף". לקוראים לא נמסר גילוי נאות על כך שהמראיינת היא תומכת נלהבת ופעילה במטה של קליש רותם.

קליש רותם מתקשרת עם התושבים באמצעות דפי הפייסבוק והטוויטר שלה, להם מגיבים קבועים וקבועות שכבר זכו לכינוי "קומנדו קליש", כותבים כינויי הערצה ומרעיפים תשבחות. דמות אחת המופיעה באינטנסיביות מאז תקופת קמפיין הבחירות היא פרופיל מזוייף שאפילו לא מנסה להסוות זאת, המכונה שלמה כהן. "כהן" משתלח בכל מי שמבקר את קליש רותם, מהלל ומשבח אותה, ונראה כי מדובר באדם הקרוב אליה ובקיא בפרטי פרטים בכל הקורה בסביבתה.

האבסורד הגיע לשיאו כשבמקומון החיפאי "כלבו" פרסמו טור של "שלמה כהן". הטור, שהתפרסם במסגרת פרויקט סיכום שנתה הראשונה של קליש רותם כראש העירייה, הילל אותה כמובן והיה היחיד מבין מספר טורים שבחרו דווקא למתוח ביקורת על קליש-רותם, בגלוי ובשמם האמיתי. לא ברור מה עבר בראשם של עורכי העיתון כשהחליטו לפרסם טור דעה של דמות שמסרבת להזדהות, אך אי אפשר להתעלם מהאירוניה - כשראש העירייה בוחרת להחרים את התקשורת ולדבר עם הציבור רק בתנאיה שלה, הדמות היחידה שמוכנה לדבר עליה טובות היא דמות פיקטיבית.