תביעת העתק שהגיש בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, נגד נהגו לשעבר נמחקה לפני ימים אחדים. הנהג הקליט את נתניהו במהלך סיבוב שערך בין מועדוני חשפנות כשהוא מתלוצץ עם חבריו על נושאים כמו שחיתות ציבורית ועבודה בזנות, וההקלטה פורסמה בתקשורת. אף שהגשת התביעה זכתה לתשומת לב תקשורתית נרחבת ודיווחים על אודותיה פורסמו בכל כלי התקשורת המרכזיים, מחיקת התביעה לפני עשרה ימים עברה ללא כל דיווח.

בשנת 2015, כשנתניהו היה בן 24, הוא יצא באחד מערבי שבת ברכב שרד במימון מלא של המדינה לבילוי לילי בין כמה מועדוני חשפנות ברחוב המסגר בתל-אביב. מלבד נהג ומאבטח צמודים הצטרפו אליו גם חבריו רומן אברמוב, שקיבל בהמשך עבודה אצל המיליארדר ג'יימס פאקר, וניר מימון, בנו של המיליארדר קובי מימון, מבעלי מאגרי הגז תמר ולווייתן. במהלך הנסיעה התלוצצו השלושה על חשפניות, זנות ושחיתות בשוק הגז.

בתחילת השנה שעברה חשף כתב חדשות 12 גיא פלג את הקלטת השיחה. בתגובה לדיווח טענו במשפחת נתניהו כי מדובר ב"הקלטת סתר שנערכה באופן מגמתי ושנעשתה באופן מביש ובלתי חוקי על-ידי נהג במשרד ראש הממשלה", ובה "דברים שנאמרו בצחוק לפני שנתיים וחצי בין צעירים בבילוי עם אלכוהול".

"אבא שלי סידר לאביך 20 מיליארד"

בלעדי - הקלטות יאיר נתניהו: "אבא שלי סידר לאביך 20 מיליארד". בנו של רה"מ בתגובה: "דברי הבל שמוטב שלא היו נאמרים" http://bit.ly/2CTbqkz

פורסם על ידי ‏החדשות‏ ב- יום שלישי, 9 בינואר 2018

 

חודשים אחדים לאחר פרסום הקלטת הגיש יאיר נתניהו, באמצעות עו"ד עמית חדד, תביעה נגד הנהג, רועי רוזן, בסך מיליון שקל. הנהג, כך נטען, "הפר את אמונו" של נתניהו, "הכפיש את שמו הטוב וגרם לו לעוגמת נפש של ממש, הכל למען בצע כסף".

נתניהו טען כי עצם מכירת הקלטת לכלי תקשורת מהווה לשון הרע, וכי הנהג רוזן הוא שצריך לשאת באחריות להוצאת הדיבה בתור מי שהקליט ומכר את השיחה לחברת החדשות. מלבד זאת טען נתניהו כי רוזן פגע בפרטיותו, הפגין רשלנות, התעשר על חשבונו שלא כדין ואף הפר את חוק האזנות הסתר.

עו"ד עמית חדד (צילום: יונתן זינדל)

עו"ד עמית חדד (צילום: יונתן זינדל)

"מאז פרסום ההקלטה, התובע [יאיר נתניהו] התקשה לצאת את ביתו במשך חודשים", נטען בכתב התביעה, "נמנע כמעט לחלוטין מהגעה לאירועים חברתיים ופומביים. יתרה מזו, התובע חווה תחושה קשה של פגיעה באמון וחשדנות – הוא חושש לשוחח בחופשיות עם אנשים, והוא חרד שמא יקליטו דברים נוספים שיאמר ויוציאו גם אותם מהקשרם".

על-פי תיק בית-המשפט, כחודש לאחר הגשת התביעה ביקש הנתבע רוזן הארכה של 30 יום לצורך הגשת כתב הגנה, אך בסופו של דבר כתב ההגנה לא הוגש. כעבור כחצי שנה, ביוני 2019, כשעדיין לא הוגש כתב הגנה ולא הוגשה גם התייחסות לכך מטעם התביעה, התריעה מזכירות בית-המשפט כי התיק צפוי להימחק מחוסר מעש. בתגובה הודיע בא-כוחו של נתניהו כי בין הצדדים צפוי להיערך גישור בתחילת חודש אוגוסט, ועל כן בית-המשפט מתבקש לא למחוק את התביעה.

ב-16 ביוני החליט הרשם הבכיר אבי כהן על דחיית מועד מחיקת התביעה ב-60 יום, והבהיר כי ככל שלא תיעשה כל פעילות בתיק, התביעה תימחק על-ידי המזכירות מחוסר מעש. ואכן, לפני עשרה ימים, אחרי ששני הצדדים נותרו דוממים, הודיעה מזכירות בית-המשפט כי התביעה נמחקה.

תביעה נוספת נגד רוזן, של חברת מודיעין-אזרחי שהעסיקה אותו, נדחתה כבר בשנה שעברה בהסדר, לאחר שרוזן התנצל על מעשיו.

22727-11-18