בעקבות הפרסום אתמול באתר "העין השביעית" מבקש כעת יאיר נתניהו להחזיר את הגלגל לאחור ולבטל את מחיקת תביעת מיליון השקלים שהגיש נגד רועי רוזן, הנהג שהקליט אותו כשהוא מסתובב עם חבריו בין מועדוני חשפנות ומתבדח על שחיתות ציבורית ועבודה בזנות.

ההקלטה שודרה בתקשורת וזכתה לסיקור נרחב, כמו גם הודעתו של נתניהו כי הגיש נגד הנהג תביעה בסך מיליון שקל. אלא שלפני ימים אחדים נמחקה התביעה לאחר שנתניהו, המיוצג על-ידי עו"ד עמית חדד, לא הגיש לבית-המשפט תגובה במועד שנקבע. לעומת הפרסום הרב שקיבלה התביעה, מחיקתה לא דווחה כלל ועברה מתחת לרדאר התקשורתי.

מוקדם יותר היום טען נתניהו הבן כי הדיווח על מחיקת התביעה הוא "פייק ניוז" ואף איים בתביעה על ערד ניר, עורך חדשות החוץ של חדשות 12, שצייץ על הדיווח. בהמשך היום נאלץ נתניהו להודות כי הידיעה דווקא היתה מדויקת, וכי הוא ועורכי-דינו אכן לא פנו לבית-המשפט במועד הנקוב ולכן התביעה נמחקה. עו"ד נעה מילשטיין, ממשרד חדד, רוט ושות', פנתה לבית-המשפט וביקשה לבטל את מחיקת התביעה בטענה כי בין נתניהו לבין רוזן מתקיימות "שיחות בניסיון לייתר את ניהול ההליכים המשפטיים ביניהם".

לפי עורכת-דינו של נתניהו, הסיבה לכך שלא הודיעו לבית-המשפט על תוצאות נסיונות הפשרה במסגרת הזמן שנקבע, למרות הוראתו המפורשת, היא בשל פגרת בתי-המשפט. יצוין כי בית-המשפט קבע בבירור כי הפגרה תיכלל במניין הימים שניתנו לנתניהו כדי להגיש את תגובתו. כך או כך, כעת נותר לחכות להחלטת השופט.

תביעה נוספת נגד רוזן, של חברת מודיעין-אזרחי שהעסיקה אותו, נדחתה כבר בשנה שעברה כחלק מהסדר, לאחר שרוזן התנצל על מעשיו. כזכור, בשנת 2015, כשנתניהו היה בן 24, הוא יצא באחד מערבי שבת ברכב שרד במימון מלא של המדינה לבילוי לילי בין כמה מועדוני חשפנות ברחוב המסגר בתל-אביב. מלבד נהג ומאבטח צמודים הצטרפו אליו גם חבריו רומן אברמוב, שקיבל בהמשך עבודה אצל המיליארדר ג'יימס פאקר, וניר מימון, בנו של המיליארדר קובי מימון, מבעלי מאגרי הגז תמר ולווייתן. במהלך הנסיעה התלוצצו השלושה על חשפניות, זנות ושחיתות בשוק הגז.

"אבא שלי סידר לאביך 20 מיליארד"

בלעדי - הקלטות יאיר נתניהו: "אבא שלי סידר לאביך 20 מיליארד". בנו של רה"מ בתגובה: "דברי הבל שמוטב שלא היו נאמרים" http://bit.ly/2CTbqkz

פורסם על ידי ‏החדשות‏ ב- יום שלישי, 9 בינואר 2018

 

בתחילת השנה שעברה חשף כתב חדשות 12 גיא פלג את הקלטת השיחה. בתגובה לדיווח טענו במשפחת נתניהו כי מדובר ב"הקלטת סתר שנערכה באופן מגמתי ושנעשתה באופן מביש ובלתי חוקי על-ידי נהג במשרד ראש הממשלה", וכוללת "דברים שנאמרו בצחוק לפני שנתיים וחצי בין צעירים בבילוי עם אלכוהול".

חודשים אחדים לאחר פרסום הקלטת הגיש יאיר נתניהו, באמצעות עו"ד חדד, את תביעת מיליון השקלים נגד הנהג רוזן. הנהג, כך נטען, "הפר את אמונו" של נתניהו, "הכפיש את שמו הטוב וגרם לו לעוגמת נפש של ממש, הכל למען בצע כסף".

נתניהו טען כי עצם מכירת הקלטת לכלי תקשורת מהווה לשון הרע, וכי רוזן הוא שצריך לשאת באחריות להוצאת הדיבה, בתור מי שהקליט ומכר את השיחה לחברת החדשות. מלבד זאת טען נתניהו כי רוזן פגע בפרטיותו, הפגין רשלנות, התעשר על חשבונו שלא כדין ואף הפר את חוק האזנות הסתר.

"מאז פרסום ההקלטה, התובע [יאיר נתניהו] התקשה לצאת את ביתו במשך חודשים", נטען בכתב התביעה, "נמנע כמעט לחלוטין מהגעה לאירועים חברתיים ופומביים. יתרה מזו, התובע חווה תחושה קשה של פגיעה באמון וחשדנות – הוא חושש לשוחח בחופשיות עם אנשים, והוא חרד שמא יקליטו דברים נוספים שיאמר ויוציאו גם אותם מהקשרם".

22727-11-18

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 90KB)