אנדרו אנגלין, עורך האתר הניאו-נאצי "דיילי סטורמר", ישלם יותר מ-14 מיליון דולר לטניה גרש, סוכנת נדל"ן יהודייה שאנגלין הוציא לפועל מסע הכפשות נגדה ונגד בעלה ובנה בן ה-12 – כך פסק בשבוע שעבר בית-משפט במדינת מונטנה. לפי דיווח של סוכנות הידיעות AP, פסק הדין טעון אישור של בית-המשפט המחוזי.

גרש ומשפחתה ספגו מבול של הודעות נאצה ואיומים באמצעות דואר אלקטרוני, תוכנות מסרים ושיחות טלפון, לאחר שאנגלין פִרסם את פרטיהם ב"דיילי סטורמר" וקרא לקוראיו להטריד אותה ולחולל "סופת טרולים". העילה: סכסוך בין גרש לבין אמו של ניאו-נאצי אמריקאי אחר, ריצ'רד ספנסר, סביב נכס של האם בעיירה וייטפיש, שם מתגוררות שתי הנשים.

אנגלין פִרסם את תמונתם של גרש ובני משפחתה על רקע מחנה המוות אושוויץ, והיא ובני משפחתה קיבלו איחולי מוות, איומים ברצח וגידופים אנטישמיים. אנגלין טען שהפרסומים באתר מוגנים על-ידי חופש הביטוי, אך כלל לא הגיע לבית-המשפט, ועורכי-דינו פרשו מייצוגו. השופט פסק לטובת גרש את הסכום המרבי של פיצויים עונשיים, בסך עשרה מיליון דולר, בשל האופי "המביש והמגונה" של הפרסומים, וארבעה מיליון דולר נוספים כפיצוי על עוגמת הנפש וההפסדים שנגרמו לה. אנגלין יוכרח גם למחוק את כל הפרסומים נשואי התביעה מהאתר.

גם אם יאושר פסק הדין, ספק אם אנגלין ישלם את הפיצוי, שכן הוא מתגורר מחוץ לארצות-הברית. עורך-דינה של גרש מסר לסוכנויות הידיעות כי "מה שחשוב הוא שסוכנת נדל"ן מעיירה קטנה במונטנה עמדה מול הניאו-נאצי הידוע ביותר לשמצה ברשת – וניצחה". ב"גרדיאן" דווח כי מול אנגלין ניצבות תביעות נוספות שבהן הוא צפוי להפסיד משום שאינו מגיע לדיונים. בחודש שעבר נפסק כי ה"דיילי סטורמר" ישלם כ-4 מיליון דולר לקומיקאי דין אובידלה בשל מאמר שקרי שקבע כי הוא טרוריסט, כך לפי דיווח שפורסם ב"ניו-יורק טיימס".

* * *