חנוך דאום מודיע ב"ידיעות אחרונות" כי הוא שוקל להצביע לאביגדור ליברמן בבחירות הקרובות. למי אכפת? ובכן, בואו ניזכר רגע באחת הפעמים הקודמות שבהן דאום התייחס לליברמן. "בתחילת 2014, בשיחה עם אחד החשודים ב'פרשת ישראל-ביתנו', התפעל משה ליאון, לשעבר מנכ"ל משרד ראש הממשלה ומועמדו של ליברמן לראשות עיריית ירושלים: 'הבוס מתקדם יפה. יש סקר ב'גלובס' שיש לו 13 מנדטים, וב'ידיעות אחרונות' יש כתבה יפה על הטניס שלו עם חנוך דאום". כשבן שיחו הביע ספקנות לגבי דאום, הרגיע אותו ליאון, בהתייחסו לקשרים בין העיתון של המדינה לבין ישראל-ביתנו: 'אבל שם יש הוראה, מה קרה לך?'", חשף גידי וייץ בשנה שעברה.

ליברמן לא מתחזק רק מאחז ב"ידיעות אחרונות". ב"מעריב" הפרשן הבכיר, בן כספית, מפמפם את מסריו באדיקות, והיום מככב ליברמן על שער מוסף "עסקים" של העיתון. הקשר לכותרת? מקרי. בחזרה ל"ידיעות": סימה קדמון, שפוטה אחרת של ליברמן, מגלה לנו בטורה ב"מוסף לשבת" על מה ייסוב קמפיין הבחירות שלו: דת ומדינה. "ליברמן בחר בנושא".

כן כן, היא אשכרה כותבת את זה, מתעניינת אצלו אם זה נכון וממשיכה הלאה. אם זה לא צורם לכם, כנראה שאתם צורכים יותר מדי תקשורת. "קמפיין בחירות" הוא מסע פרסום שצריך לעניין עיתונאים המכסים את תחום הפרסום. עיתונאים המכסים את השדה הפוליטי אמורים להתעניין בדעותיו של פוליטיקאי, ועוד יותר מזה – במעשיו בפועל. אבל לכתבים פוליטיים כמו קדמון – שזה כמעט כולם – נראה סביר לגמרי לשוחח עם פוליטיקאי בשיא הרצינות על איזו פסאדה חלולה הוא מתכוון ללבוש לקראת הבחירות, ולדווח על כך בלי טיפת חוסר נוחות.

לפני שתי מערכות בחירות, אגב, ליברמן מכר את עצמו בתור שמאלן שיביא שלום – עד שפרשת השחיתות ע"ש ישראל-ביתנו אילצה אותו לחזור לתדמית הבריון הימני. קדמון – ולא רק היא – שיתפה אז פעולה. כי ככה זה בעולמם של הכתבים הפוליטיים שלנו, המציאות הווירטואלית שיועצי תקשורת רוקמים היא המציאות האמיתית (מיד אחרי קדמון מתפרסם במוסף המדור של עמית סגל, שנותן לנתניהו עצות קמפיין. התבלבלת ילד, זה הטור לעיתון).

יש לזה, כמובן, סיבה פשוטה. בשביל להכיר את המציאות האמיתית צריך לעבוד. את הווירטואליה לוחשים לכתב באוזנייה בלי שיצטרך לקום ממיטת העיסוי.

"אם את רוצה לבלות יום במרכז הישראלי לשטחיות, בואי איתי לכנסת", מצטטת קדמון את גיורא רום, מועמד האופוזיציה המפסיד בהצבעה על מינוי מבקר המדינה, "באותה הזדמנות תוכלי לחוש את אווירת הבהילות וקוצר הזמנים המתקיימת, אווירה שמובילה לשימוש בסטריאוטיפים במקום לנסות ולהכיר אנשים". קדמון כבר היתה בטח בכנסת בחייה, אבל היה מעניין לשמוע מה רום היה חושב אם היה מבלה יום עם קדמון.