פעיל הימין שמאי גליק, שהגיש בשנים האחרונות כמה תביעות דיבה בגין כינויים חריפים שהושמעו כלפיו, פרסם לאחרונה בעמוד הפייסבוק שלו פוסט ובו הבהיר כי "לא צריך להגיש תביעות" במקרים של מחלוקת ציבורית. הפרסום בא במסגרת הסכמות שהביאו לסילוק תביעה שהגיש גליק נגד ד"ר ענת מטר, אחרי שזו כינתה אותו בפייסבוק "ארכי-פשיסט". על הפשרה פורסם לראשונה באתר "שיחה מקומית".

גליק, שפרץ לתודעה כמי שגרם לביטול אירועים המזוהים עם השמאל, הגיש בשנים האחרונות כמה תביעות נגד אזרחים וארגונים שביקרו את פעילותו. את ארגון שוברים-שתיקה תבע ב-30 אלף שקל אחרי שזה כינה אותו "טרול שמפיץ עלינו שקרים מופרכים" בתגובה שפורסמה בכתבה עיתונאית. את הבלוגר יוסי גורביץ תבע גם כן ב-30 אלף שקל אחרי שזה כינה אותו "שרץ" בבלוג שלו. נגד הקולנוען אודי אלוני הגיש תביעה בסך 5,000 שקל אחרי שזה טען שיש לו "מוח מעוות" בתגובה שפורסמה בכתבה עיתונאית.

נכון להיום, גליק לא רווה נחת רבה מהתביעות שהגיש. את התביעה נגד שוברים-שתיקה מחק תוך שנאלץ לשלם הוצאות בסך 750 שקל; התביעה נגד אלוני, התקבלה ואלוני חויב בפיצוי בסך 1,500 שקל, כולל הוצאות משפט, אך בהמשך בוטל פסק הדין ובמקום הפיצוי חויב אלוני לשלם לגליק הוצאות משפט בסך 1,500 שקל. התביעה נגד גורביץ עדיין מתנהלת.

התביעה הנוכחית, נגד מטר, הוגשה לפני כשנה. באותה תקופה גליק פעל לביטול המימון הממשלתי שמוענק לתיאטרון יפו. על רקע זה כינתה אותו מטר, בפוסט שפרסמה בפייסבוק, "ארכי-פשיסט". גליק, שמייצג את עצמו בהליכים שהוא מנהל, טען כי כינוי זה מהווה דיבה ולשון הרע וגרם לו "עוגמת נפש רבה והשפלה גדולה".

מטר טענה להגנתה, באמצעות עו"ד מיכאל ספרד, כי כבר נקבע בבית-המשפט העליון שבתי-המשפט אינם הזירה המתאימה לבירור מחלוקות במקרים שבהם אדם מכנה אדם אחר "פשיסט", ומכל פנים אין לקבל את התביעה שכן שמורות לה הגנות אמת הפרסום ותום הלב.

בתום דיון שהתקיים ביום ראשון בבית-משפט השלום בירושלים בפני הרשם הבכיר אופיר יחזקאל הודיעו הצדדים כי הגיעו להסכמה שלפיה התביעה תסולק, ושני הצדדים יפרסמו פוסטים בחשבונות הפייסבוק שלהם. ד"ר מטר תפרסם "הרחבה" לפוסט המקורי שבו הוזכר שמו של גליק, ובו תסביר למה התכוונה שכינתה אותו כך, וזאת לפי נוסח שנכלל בתצהיר העדות הראשית שהגישה לבית-המשפט ואשר שם דגש על חלקה של ההלשנה במשטר הפשיסטי:

בהקשר הנוכחי כדאי להזכיר את מקומה המרכזי של ההלשנה במשטר פשיסטי, או בעל תווים פשיסטיים ניכרים. בניסוי החינוכי המפורסם, 'הגל השלישי', תופעה של הלשנה נרשמה כאחד הסממנים המובהקים שאִפיינו את גלישת התלמידים לקבלה של פשיזם. מחזהו של ברכט, 'המלשין', הוא אולי הביטוי החזק והמתומצת ביותר לאימת ההלשנה: התגייסותו של האזרח מן השורה לשמש זרוע של המשטר ולהודיע על כל מופע של חריגה מהתכתיב הלאומי-הקונסנזואלי. מהתובנה הזו של האידאולוגיה הפשיסטית נגזרת ההגדרה של הפשיסט כמי שפועל להשתקה, בשם טובת האומה כביכול, להלשנה על קולות ביקורתיים, על-פי רוב משמאל, שיוצאים מהשורה וסימונם כאויבים, בוגדים וכד'. לפיכך, ובהתאם לפעילותו של שי גליק וגישתו למוסדות, ארגונים ואנשים שמביעים עמדות החורגות כאמור מתכתיבי השלטון, תיאורו כפשיסט הינו להבנתי המקצועית ולדעתי מדויק".

גליק, מצדו, הסכים לפרסם בחשבון הפייסבוק שלו את הטקסט הבא: "ביום 16.7.2018 הגשתי תביעה נגד ד"ר ענת מטר על כך שכינתה אותי ארכי-פשיסט. לאחר דיון ושמיעת הערות בית-המשפט הבנתי שלא צריך להגיש תביעות כאלה ושוויכוחים מסוג זה צריכים להתברר בזירה הציבורית".

38199-07-18