פעיל הימין שמאי (שי) גליק מחק בשבוע שעבר את התביעה שהגיש נגד ארגון שוברים-שתיקה וחויב בהוצאות נמוכות במיוחד. לפני כשנה וחצי הגיש גליק תביעה בסך 30 אלף שקל נגד שוברים-שתיקה בטענה שהארגון הוציא את דיבתו. התביעה הוגשה לאחר שבתגובה לכתבה על פעילותו של גליק מסר הארגון: "אין לנו עניין להתייחס ברצינות ולהאכיל טרול שמפיץ עלינו שקרים מופרכים".

בתביעה, שהוגשה לבית-המשפט לתביעות קטנות בכפר סבא, טען גליק כי הן הגדרתו כ"טרול" והן הטענה כי הוא "מפיץ שקרים" גרמו לו עוגמת נפש והשפלה. "במקרה דנן תגובתה של הנתבעת [שוברים-שתיקה] נועדה לבזות ולהשפיל את הנתבע [גליק]", כתב גליק בתביעתו, תוך שהוא מציין כי מהות התביעה היא נגד הגדרתו כמפיץ שקרים.

בארגון שוברים-שתיקה טענו מנגד, באמצעות עורכי-הדין מיכאל ספרד ומיכל פסובסקי, כי כלל אין לדון בתביעה בבית-המשפט לתביעות קטנות, כי ממילא התגובה שנמסרה לכתבה חוסה תחת ההגנות הקיימות בחוק איסור לשון הרע וכי התביעה היא תביעת השתקה (SLAPP). לפי הארגון, גליק אכן הפיץ עליו שקרים. עוד נטען בכתב ההגנה של הארגון כי בעבר כבר הבהירו לגליק מדוע הוא אכן "טרול", ומשום כך התמקד בתביעתו בטענה כי הוא "מפיץ שקרים".

בדיון שנערך בשבוע שעבר בפני השופט מיכאל קרשן מבית-משפט השלום בכפר-סבא (בית-המשפט לתביעות קטנות החליט כי אכן אינו הערכאה הראויה לדיון בתביעה) אמורים היו להישמע עדי שני הצדדים. ואולם, כבר בפתח הדיון הודיע גליק כי הוא מקבל את הצעת בית-המשפט שלפיה יסתלק מהתביעה, והוסיף כי לדעתו אין מקום לחייבו בהוצאות.

באי-כוח שוברים-שתיקה טענו כי מלכתחילה חשבו שראוי להטיל על גליק בתיק הזה הוצאות ריאליות ואף מוגברות, אולם לאחר היוועצות עם אנשי הארגון הסכימו לבקש הוצאות מופחתות. השופט קרשן החליט לחייב את גליק במה שהגדיר כ"הוצאות מופחתות מאוד" בסך 750 שקל בלבד.

54882-03-17