עיתונאי "זמן ירושלים" אלי אושרוב, שהתלווה מטעם ערוץ 10 לשיט הסירה איירין בהפלגת מחאה אל עבר רצועת עזה, קיבל לידיו את רוב ציוד הצילום שנלקח ממנו עם השתלטות כוחות צה"ל על הסירה. אושרוב זומן להתייצב הבוקר בתחנת המשטרה באשדוד, שם צפה יחד עם חוקר משטרתי ונציג חיל הים בחומרי הגלם שצילם במשך ימי השיט.

נציג חיל הים בחן את החומרים "ברפרוף", כהגדרת אושרוב, וזאת כדי לוודא שאין בהם קטעים שעלולים לעורר בעיה בטחונית. בתום הצפייה הועברו לאושרוב מצלמתו האישית והקלטות שהוחרמו ממנו, כמו גם המיקרופון שקיבל מידי ערוץ 10 בטרם יצא למסע.

הטלפון הנייד של אושרוב, לעומת זאת, טרם אותר על-ידי המשטרה. כמו כן, התקן האחסון הדיגיטלי שבו שמר אושרוב כמה מהתצלומים שצילם במהלך השיט לא הושב לו, משום שהמשטרה לא הצליחה לבדוק את תוכנו מפאת העובדה שהסוללה במכשיר אזלה. לאחר שהבדיקה תתבצע, נאמר לאושרוב, יוכל לאסוף גם את המכשיר הזה.

השבת הציוד העיתונאי של אושרוב באה בעקבות פניות מצד עורכת-הדין של העיתונאי, סמדר בן-נתן, וכן בעקבות פניות מצד הסניף הירושלמי של אגודת העיתונאים. דני זקן, יו"ר האגודה, שלח אתמול מכתב לשר יצחק אהרונוביץ, עם העתקים למפכ"ל המשטרה ולמפקד מחוז דרום, בבקשה "לערוך חקירה מקיפה ומהירה" כדי לאתר את מכשיר הטלפון הנייד של אושרוב. "במקביל", הוסיף זקן, "לדאוג להשבת כל הציוד לעיתונאי, ששהה במקום במסגרת תפקידו כדי לסקר את האירוע ולכן מוגן על-ידי החוקים הנוגעים לחופש העיתונות".

לדברי זקן, השבת הציוד של אושרוב היא סימן מעודד ביחס לדרישתו להשיב גם את חומרי הגלם של העיתונאים ששהו על ספינות "המשט הטורקי", אם אלה טרם נמחקו.