כתב חדשות ערוץ 2 סמי עג'רמי מדווח על התגובות בעזה למסמכי הרשות שנחשפו באל-ג'זירה. ינואר 2011 (צילום מסך)

כתב חדשות ערוץ 2 סמי עג'רמי מדווח על התגובות בעזה למסמכי הרשות שנחשפו באל-ג'זירה. ינואר 2011 (צילום מסך)

מאז דצמבר האחרון משמש סמי עג'רמי, עיתונאי פלסטיני יליד ג'בליה, כתב בעזה של חברת החדשות של ערוץ 2. בכך הפכה מערכת "חדשות 2" לכלי התקשורת המרכזי היחיד בישראל שמעסיק באופן קבוע כתב בתחומי הרצועה.

חילופי האש בין ישראל לעזה בימים האחרונים היו הקשים ביותר מאז החל בתפקידו זה, והאירועים בעזה רדפו זה אחר זה. לכאורה היתה זו הזדמנות טובה למערכת "חדשות 2" ולכתב עג'רמי לנצל את יתרונם ולספק לצופים בישראל חומרים בלעדיים על המתרחש מעברו האחר של המתרס.

אך דווקא בתקופה דרמטית זו קולו של עג'רמי כמעט לא נשמע. ביום חמישי שעבר, היום שבו ירו פעילי חמאס טיל נגד טנקים על אוטובוס שהסיע תלמידי בית-ספר וכוחות צה"ל הגיבו בעוצמה, עלה עג'רמי לדיווח קצרצר בן כ-40 שניות (החל מ-10:40, לערך). מאז לא שב להופיע במהדורת החדשות המרכזית. במקומו דיווחו כתבים ישראלים על המתרחש בעזה.

כשרואיין על-ידי ערן סויסה ב"מעריב", מעט לאחר שנכנס לתפקידו, נשאל עג'רמי, "על אילו דברים אתה רוצה לדווח ונמנע?", וסירב להשיב, אך הדגיש כי "בחמאס לא אמרו לי שום דבר ולא היתה לאף אחד התנגדות שכתב פלסטיני יעבוד עבור ערוץ 2 בישראל".

חיליק שריר, סמנכ"ל התוכן בחברת החדשות של ערוץ 2, הסביר ל"העין השביעית" כי ביום חמישי איפשרו השלטונות בעזה לעג'רמי לפעול בחופשיות יחסית, אך בימים שלאחר מכן נמנעה מעיתונאים בעזה תנועה חופשית, ועל כן לא יכול עג'רמי להעביר דיווח מהשטח.