"האם השופטים שולטים במדינה?", שואלת כותרת אירוע מטעם החברה לפיתוח קיסריה שיתקיים ביום ראשון הקרוב. ברשימת הדוברים בהזמנה בולט שמו של עו"ד אפי נוה, ראש לשכת עורכי-הדין (שבימים האחרונים מככב בכותרות כמי שנחקר בחשד שסייע למקורבת שלו להבריח את הגבול לישראל), אך ראוי לשים לב גם לשמו של מנחה האירוע, אטילה שומפלבי, עיתונאי ynet. זו אינה הפעם הראשונה ששומפלבי ועו"ד נוה ייפגשו מאחורי הפודיום.

שרון שפורר, עיתונאית "המקום הכי חם בגיהינום", מזכירה את הקשר לכאורה בין השניים בכתב ההגנה שהגישה לאחרונה בתביעת העתק שעו"ד נוה והלשכה שבראשה הוא עומד הגישו נגדה. שפורר הכחישה בין היתר את הטענה כי ישנה הכפשה בפוסט שפרסמה בעבר, ובו ביקרה בחריפות את האופן שבו ערך עיתון "ידיעות אחרונות" ראיון עם נוה.

בין הלשכה והעומד בראשה לבין "ידיעות אחרונות" ישנה "עסקה של יד רוחצת יד", נטען בכתב ההגנה. אחת הדוגמאות המובאות כדי להמחיש זאת היא כי שומפלבי, אולי העיתונאי המזוהה ביותר עם אתר ynet מקבוצת "ידיעות אחרונות", מנחה דרך קבע אירועים של הלשכה.

כתב ההגנה מפנה את בית-המשפט לשלושה אירועים של הלשכה ששומפלבי הנחה בשנתיים האחרונות. אך לפי בדיקת "העין השביעית" היו לפחות 14 אירועים של הלשכה בהנחיית שומפלבי מאז תחילת 2017, ועוד אחד אמור להתקיים מחר (10.10). רובם המוחלט של האירועים התקיים באילת.

שומפלבי מסר בתגובה לפניית "העין השביעית": "כתוב מה שבא לך יקירי". בהמשך, במענה לשאלות ספציפיות על עצם העובדה שהוא מנחה דרך קבע אירועים של הלשכה ועל חשש לניגוד עניינים שעולה מכך, הסתפק שומפלבי במלה אחת: "בולשיט".

יו"ר לשכת-עורכי הדין, עו"ד אפי נוה (צילום: יונתן זינדל)

יו"ר לשכת-עורכי הדין, עו"ד אפי נוה (צילום: יונתן זינדל)

בינואר 2017 הגיש שומפלבי אירוע בהנחייתו תחת הכותרת "שיחת השבת". האירוע תואר בפרסומי הלשכה כך: "העיתונאי אטילה שומפלבי מארח לשיחה אישית את האנשים שמקבלים את ההחלטות ומייצרים את הכותרות". האירוע התקיים באילת, במסגרת השתלמות של הלשכה בנושא משפט פלילי.

חודש לאחר מכן שב שומפלבי לאילת כדי להנחות את "שיחת השבת" במסגרת כנס של הלשכה בנושא רשלנות רפואית. עוד חודש עבר, ושומפלבי הגיע לאילת שוב כדי להנחות את "שיחת השבת" בהשתלמות שארגנה לשכת עורכי-הדין בנושא מקרקעין.

במאי 2017 נערך הכנס השנתי של הלשכה באילת, ובמסגרתו ריאיין שומפלבי את השר לשעבר גדעון סער. באותו חודש נפגש שוב עם נוה כשהגיש פאנל במסגרת "יום העסקים הקטנים". ביולי באותה שנה נערך כנס הקיץ של הלשכה באילת, וגם במסגרתו הגיש שומפלבי את "שיחת השבת". חודש לאחר מכן נערך טקס פתיחת שנת המשפט של לשכת עורכי-הדין, שוב בהנחיית שומפלבי. בדצמבר באותה שנה שב שומפלבי לאילת לצורך הנחיית "שיחת השבת" במסגרת כנס ביטוח ונזיקין של הלשכה. עוד באותו החודש חזר לאילת ל"שיחת שבת" נוספת, הפעם במסגרת כנס של הלשכה בנושא דיני משפחה.

את 2018 פתח שומפלבי באילת בהגשת "שיחת השבת" במסגרת השתלמות של הלשכה בנושא חדלי פירעון. בפברואר השנה שוב הגיע לאילת, הפעם לצורך הנחיית "שיחת השבת" במסגרת סוף שבוע של השתלמות מקצועית בנושא רשלנות רפואית.

בחודש מאי השנה, במסגרת הכנס השנתי של הלשכה באילת, ריאיין שומפלבי את יאיר לפיד. ביולי, במסגרת כנס הקיץ של הלשכה באילת, הגיש את "שיחת השבת". באוגוסט הנחה שומפלבי טקס שארגנה לשכת עורכי-הדין לרגל הצטרפותם של 1,358 עורכי-דין חדשים ללשכה, ובספטמבר הוא הנחה את טקס פתיחת שנת המשפט של לשכת עורכי-הדין. מחר, ב-10.10, שומפלבי אמור להנחות מושב של לשכת עורכי-הדין במסגרת ערב עיון. ההנחיה הפעם תהיה קרובה יותר לבית: בתל-אביב.