בימים האחרונים, על רקע עליית מהדורת החדשות החדשה של ערוץ 20, אפשר היה לשמוע קולות המשבחים את השינוי בטרמינולוגיה שהביאו עמם כלי התקשורת מהצד הימני של המפה הפוליטית. במקום "התנחלות" – "התיישבות", במקום "אסירים בטחוניים" – "מחבלים", ובמקום "פלסטינים" – "פלשתינאים" או "ערבים". ואולם, לעתים הרצון לשנות את הטרמינולוגיה מוביל לוויתור על הדיוק והאמת העובדתית.

ביום חמישי האחרון הועלה תת-אלוף כמיל אבו-רוקון לדרגת אלוף ומונה למתאם פעולות הממשלה בשטחים. דובר צה"ל הוציא הודעה רשמית על המינוי, ובאתרי החדשות השונים דיווחו על כך. כלי תקשורת אחד עשה זאת באופן יוצא דופן. באתר "0404" פרסמו את הודעת דובר צה"ל כלשונה, למעט שינוי אחד בולט: בכל מקום שבו נכתב "שטחים" הוחלף הביטוי ב"איו"ש", ראשי התיבות של אזור יהודה ושומרון.

"האלוף כמיל אבו-רוקון מונה למתאם פעולות הממשלה באיו"ש", נכתב בכותרת הידיעה. בהמשך, בכל פעם שהודעת דובר צה"ל נקבה בשם התפקיד הרשמי, "מתאם פעולות הממשלה בשטחים", שונה המושג ל"מתאם פעולות הממשלה באיו"ש". גם כאשר הודעת דובר צה"ל הביאה ציטוט מפי הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, שאמר כי "תפקיד מתאם פעולות הממשלה בשטחים הוא תפקיד ייחודי במטה הכללי" – באתר "0404" שינו את הציטוט ל"תפקיד מתאם פעולות הממשלה באיו"ש הוא תפקיד ייחודי במטה הכללי".

בשיחה עם "העין השביעית" מסביר בועז גולן, הבעלים והעורך של "0404" (המכהן במקביל כעורך הראשי של ערוץ 20), כי מאז ומתמיד נמנע האתר מלעשות שימוש בביטוי הטעון פוליטית "שטחים", וכך גם במקרה הזה.

הביטוי "מתאם פעולות הממשלה באיו"ש" אמנם מבטל את השימוש במלה "שטחים", אך במקביל הוא גם מעוות את משמעות התפקיד. על-פי אתר מפקדת תיאום פעולות הממשלה בשטחים, המפקדה "אחראית למימוש המדיניות האזרחית ולתיאום הבטחוני של ממשלת ישראל בשטחי יהודה ושומרון וכלפי רצועת עזה". הביטוי שבו עושה שימוש מערכת "0404" מתעלם מהאחריות של המתפ"ש לעזה. בתשובה לטענת "העין השביעית" כי הביטוי החדש איננו מדויק אמר גולן: "זה מה שמטריד אותך? ככה בא לנו, זאת התשובה".