תביעת מיליונים שהגישה חברת צ'רלטון הסתיימה בלא שהנתבעים חויבו לשלם אפילו שקל אחד. צ'רלטון תבעה חברה שלטענתה הפרה את זכויותיה בשידורי הליגה האנגלית בכדורגל.

לפני שנתיים הגישה חברת צ'רלטון בע"מ תביעה בסך 2.5 מיליון שקלים נגד חברת סיריוס י.י. שיווק ופרסום בע"מ, ושני בעליה. לטענת צ'רלטון, כפי שבאה לידי ביטוי בכתב התביעה שהגיש עו"ד ליאור להב, חברת סיריוס הפרה את זכויותיה בשידורי הליגה האנגלית בכדורגל. לפי צ'רלטון, חברת סיריוס איפשרה למנוייה לצפות בשידורי טלוויזיה ברוסית באמצעות אתרים שונים, בהם משודרים בין היתר משחקי הליגה האנגלית בכדורגל. "פעילות הנתבעים חותרת תחת התובעת ושומטת הקרקע תחת רגליה ומכאן שמהווה סכנה של ממש לעצם קיומה", נכתב.

בהמשך כתב התביעה השוו בצ'רלטון את חברת סיריוס ובעליה ל"מי שפורצים באישון לילה למחסן של רשת קמעונאית גדולה ומעמיסים את תכולתו על משאיות גדולות. למחרת מציבים גנבים אלו את סחורתם על המדפים בחנות שלהם ומוכרים סחורה גנובה זו במחיר נמוך. ואולם, לא בגיבור העממי מיער שרווד, רובין הוד, שפעל במאה ה-15 עסקינן, כי אם בגוף מסחרי בעל כוונות ציניות, הסבור שרשת האינטרנט תהווה לו כסות לפעילותו המפרה".

לוגו צ'רלטון

לוגו צ'רלטון

בצ'רלטון העריכו כי החברה הפסידה 3,500 מנויים בשל השירות שהציעה סיריוס. הכפלת עלות המנוי החודשי לערוצי הספורט של צ'רלטון בתקופת פעילותה של חברת סיריוס הביאה את צ'רלטון להעמיד את סכום התביעה על 2.5 מיליון שקל.

בחברת סיריוס טענו להגנתם, באמצעות עו"ד איסקוב גבריאל, כי הם בסך הכל מוכרים ממיר "אשר יודע להתחבר לאינטרנט ולשאוב תכנים". התכנים הללו הם "ערוצים בשפה הרוסית מרחבי האינטרנט". בחברה העלו גם תהיות מדוע המסמך שעליו נסמכה חברת צ'רלטון בקובעה כי היא בעלת הזכויות לליגה האנגלית בכדורגל נכתב כביכול בחודש אפריל 2016 אך הוגש לבית-המשפט בחודש ינואר 2016. תהיה נוספת עלתה בחברה מכך שהמסמך של צ'רלטון התייחס בכלל לעונת 2010/11 בליגה האנגלית.

יצוין כי בתביעות קודמות שהגישה צ'רלטון בקשר לזכויות השידור שלה, כשלה פעם אחר פעם מלספק לבית המשפט הוכחה מספקת לבעלותה על הזכויות שבמוקד התביעה שלה עצמה.

כבר במהלך הדיונים המקדמיים בתביעה הנוכחית הצהירו הנתבעים כי החברה שהם בעליה חדלה למעשה להיות פעילה. לפני ימים אחדים הודיעו הצדדים לבית-המשפט כי הגיעו להסכם פשרה. לפי ההסכם, מבלי שכל צד מודה בטענה כלשהי של הצד השני, תימחק התביעה בלא שישולם כל פיצוי לחברת צ'רלטון. בעלי חברת סיריוס התחיייבו "שלא להפר את זכויותיה של התובעת, בשידורי הפריימר ליג" והוסיפו כי ככל שיפרו את התחייבות זו יפצו את חברת צ'רלטון ב-100 אלף שקל.

55151-01-16