כתבי אל-ג'זירה בישראל הוסרו מקבוצת הווטסאפ של דוברות משרד ראש הממשלה. כעת לא יוכלו עוד לקבל עדכונים על עמדותיו והצהרותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו באמצעות האפליקציה. בכך מופלים כתבי אל-ג'זירה לרעה לעומת עמיתיהם.

"אופיר גנדלמן הסיר אותך", זו ההודעה שקיבל אתמול ואליד אל-עומרי, מנהל משרדי אל-ג'זירה בירושלים. גנדלמן, דובר משרד ראש הממשלה בשפה הערבית, מנהל את קבוצת הווטסאפ שבה חברים כתבים העובדים בישראל עבור כלי תקשורת בשפה הערבית.

בקבוצה מתפרסמות הודעות מטעם ראש הממשלה נתניהו, וחבריה יכולים לפנות באמצעותה לדוברו כדי לקבל תגובות. מלבד אל-עומרי הסיר גנדלמן גם את העיתונאים אליאס כראם, גיפארה בדירי, מרים דאהר ונג'ואן סמרי, כולם עיתונאי "אל-ג'זירה" בישראל. המהלך יצא לפועל בתקופה שבה המתיחות בין משרד ראש הממשלה לערוץ הטלוויזיה הקטארי נמצאת בשיאה.

אופיר גנדלמן, דובר משרד ראש הממשלה לתקשורת הערבית (צילום מסך)

בשבועות האחרונים הצהיר ראש הממשלה נתניהו כי יש לסלק את הערוץ משטחי מדינת ישראל, בטענה כי שידורי הערוץ מסיתים לאלימות. שר התקשורת איוב קרא החרה החזיק אחריו, ואף החל לפעול בעניין. קרא העביר לידי לשכת העיתונות הממשלתית מידע על דברים שאמר אחד מכתבי אל-ג'זירה בישראל, אליאס כראם, בראיון לערוץ זר. בעקבות מידע זה הוחלט לשלול מכראם את תעודת לע"מ שברשותו, בכפוף לשימוע שנערך מוקדם יותר השבוע, ושתוצאותיו טרם פורסמו.

שלילת תעודת העיתונאי תקשה על כראם לבצע את עבודתו כראוי. נראה כי זה גם המניע מאחורי ההחלטה להחרים את כראם וכל יתר עיתונאי אל-ג'זירה שהיו חברים בקבוצת הווטסאפ של דוברות ראש הממשלה, ולהסירם מהקבוצה.

גנדלמן סירב להתייחס לפניית "העין השביעית". ממשרד ראש הממשלה נמסר: "נוכח ההסתה נגד ישראל ברשת אל ג'זירה הוחלט להסירה מרשימת הוואטסאפ בערבית. עם זאת כל ההודעות לתקשורת היוצאות מלשכת ראש הממשלה מתורגמות לערבית ומופצות באופן קבוע ובצורה נרחבת לתקשורת הערבית ומועלות לרשתות החברתיות כך שהמידע זמין".