מה עוד צריך לקרות בחקירת רשות ניירות ערך נגד שאול אלוביץ' כדי שאתר "וואלה" ידווח עליה בכותרת הראשית שלו? השבוע פשטה רשות ניירות ערך על משרדי בזק וביתם של בכירים בחברה, במסגרת חקירה פלילית. הרשות חושדת בביצוע עבירות בעסקאות בעלי עניין שנעשו בין חברות שונות שבשליטת שאול אלוביץ'.

באתר "וואלה", שנמצא גם הוא בשליטת איש העסקים, איחרו באופן חריג לדווח על האירוע, שדווח בהרחבה באתרי האקטואליה. גם כשלבסוף התפרסם דיווח, היתה זו ידיעה לקונית בת 72 מלים בחתימת "מערכת וואלה", ובה מעט מידע על הפשיטה והחשדות. היא הוחבאה עמוק בתחתית דף הבית של האתר, תוך העלמת דמותו של בעל השליטה.

בעוד אתרי החדשות האחרים פרסמו את דבר הפשיטה והחקירה בכותרותיהם הראשיות, או לפחות באחת הכותרות המרכזיות ובליווי תצלומים של אלוביץ', ב"וואלה" החביאו את הידיעה הקצרצרה על הפשיטה מתחת לכותרת הראשית, מתחת לכותרות המרכזיות, בתחתית תיבת ה"חדשות" של דף הבית. במקום דמותו של אלוביץ', עורכי "וואלה" שיבצו את לוגו חברת בזק.

מבחר כותרות ראשיות באתרי החדשות על חקירת שאול אלוביץ', 20-21.6

הבוקר, לקראת חידוש החקירה, פורסמה באתר "וואלה" עוד ידיעה קצרה, הפעם בת 127 מלים, וזו שוב לא הצליחה להעפיל אל מעל לתיבת ה"חדשות" של דף הבית, תיבה שמצריכה גלילה מטה של העמוד כדי שהגולש ייתקל בה. גם הפעם נמנע האתר מלפרסם תצלום של בעל השליטה, ובמקום זאת נעשה שימוש בתצלום של משרדי בזק.

בשעות אחר-הצהריים חלה התפתחות בחקירת בזק ואלוביץ', וזו שבה לתפוס את כותרות האתרים, שדיווחו על קביעת בית-המשפט שלפיה יוטלו תנאים מגבילים על בכירי הקבוצה, ובהם אלוביץ'. הידיעה שהתפרסמה על כך באתר "וואלה" תפסה הפעם 270 מלים, אולם בעוד אתרי החדשות האחרים הבליטו את המידע בכותרותיהם הראשיות או המרכזיות, ובליווי תצלומים של אלוביץ', הידיעה של "וואלה" שוב הוחבאה בעומק דף הבית. מתחת לכתבה על "הנסיך האנטי-איראני שהולך לשלוט בסעודיה בעשורים הבאים", מתחת לידיעות על רונאל פישר ועל קמפיין לטיפול במחלה נדירה, מתחת לכתבות על "המסעדות החמות של הקיץ" והשעשועון "אקס פקטור", מתחת להפניות בנושאי ברנז'ה ותיירות ומתחת להפניה פרסומית.

דף הבית של אתר "וואלה", 21.6.2017

לא קל לכלי תקשורת לדווח על חשדות נגד בעל השליטה שלו, ואין לצפות מ"וואלה" להוביל את סיקור הפרשה. גם העובדה שהידיעות חתומות על-ידי מערכת האתר מובנת, ויש לציין כי בכל אחת מהן נוסף גילוי נאות על הקשר העסקי בין קבוצת בזק לאתר. עם זאת, למי שגולש באתר "וואלה" מגיעה לכל הפחות ההזדמנות להיתקל בידיעות הקצרות והלקוניות שמתפרסמות בו. החבאתן בעומק דף הבית אינה משרתת איש. הציבור הרחב ממילא יודע על החשדות, כיוון שאתר "וואלה" אינו מקור המידע היחיד בישראל; העיתונאים באתר בוודאי לא יכולים להתגאות בהתנהלות של בכירי המערכת; ולאלוביץ' עצמו ממילא יש כרגע צרות גדולות יותר מהאופן שבו הוא מוצג באתר שבשליטתו.

התוצאה היחידה של ההתנהלות הנוכחית של מערכת "וואלה" היא פגיעה הולכת וגוברת במהימנות ובמקצועיות של עיתונאיה.