אדם שאיים על אילנה דיין בעקבות כתבה ששידרה על הרב המורשע יאשיהו פינטו לא היה אחראי למעשיו, כך קבע לפני שבועות אחדים בית-משפט השלום בירושלים.

בחודש מאי 2014 שודרה ב"עובדה" כתבה של אילנה דיין על פינטו, שכללה ראיון עם ניצב בדימוס מנשה ארביב, שסיפר לה כי פינטו הציע לו טובות הנאה. בעקבות השידור הגישו אנשי הרב תביעת דיבה לבית-המשפט העליון של מדינת ניו-יורק, ודרשו לחייב את דיין ואת קשת לשלם להם פיצוי בסך 100 מיליון דולר.

בעוד התביעה מתנהלת, בחודש נובמבר 2015, הגיע בשעת בוקר מוקדמת דורון רוזנצווייג, תושב בני-ברק הנמנה עם חסידי הרב פינטו, אל ביתה של דיין במושב שורש. בעמדת הביטחון בכניסה למושב פגש את השומר ואמר לו, כך על-פי כתב האישום שהוגש נגדו: "אילנה דיין מפרסמת כתבה על הרב פינטו ואנחנו באנו לרצוח". בהמשך נכנס רוזנצווייג למושב, הגיע לשער ביתה של דיין, צלצל כמה פעמים באינטרקום, המתין זמן קצר ומשלא נענה הסתלק מהמקום.

הפרקליטות הגישה נגד רוזנצווייג כתב אישום וטענה כי עבר עבירה של איומים, שבגינה ניתן לקבל גזר דין של שלוש שנות מאסר. במהלך השנה שחלפה מאז הועמד לדין נשלח רוזנצווייג לבחינה פסיכיאטרית ונמצא כי לא היה אחראי למעשיו כשהגיע לביתה של דיין וזאת בשל מצבו הנפשי באותה העת. בדיון שהתקיים בחודש נובמבר האחרון בפני השופט ד"ר אוהד גורדון, אומצה חוות הדעת של הפסיכיאטר המחוזי, ורוזנצווייג זוכה.

עם זאת, ובהסכמת באי-הכוח של שני הצדדים, אימץ בית-המשפט את המלצת הפסיכיאטר המחוזי ושלח את רוזנצווייג לטיפול מרפאתי כפוי לתקופה מרבית של שלוש שנים.

37151-11-15