ערוץ 10 תובע את אלי ציפורי, סגן עורך "גלובס" ובעל טור הפרשנות המרכזי של העיתון. בערוץ 10 תובעים מציפורי פרסום תיקון והבהרה, ותשלום פיצויים בסך 200 אלף שקל. התביעה הוגשה שלשום לבית-משפט השלום בתל-אביב. למרות שהוגשה נגד ציפורי באופן אישי, מייצג אותו משרד עורכי-הדין יורם מושקט, המייצג את "גלובס". רק לאחרונה איים הערוץ בתביעת דיבה על גלי-צה"ל, במהלך שנוי במחלוקת, בשל דברים שאמר בשידור אראל סג"ל.

עילת התביעה הנוכחית היא טור של ציפורי מ-26 באוקטובר שהתפרסם תחת הכותרת "מגלגלים הלוואות לנצח", ובו "הובאה ביקורת על הלוואות שונות שנטלו מפלגות פוליטיות מהמדינה, ואשר בסופו של יום לא הוחזרו", לשון כתב התביעה. "אל פרסום זה", ממשיך כתב התביעה, "בחר הנתבע – בזדון – לשרבב גם הלוואה אחרת ושונה בתכלית: הלוואה שנטל ערוץ 10 ממשרד האוצר לצורך מימון דמי הרישיון לרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו".

לפי כתב התביעה, ערוץ 10 פורע את ההלוואה כסדרה ובהתאם להסכם ההלוואה, ואף העמיד בטוחות בגובה סכום ההלוואה. עוד טוענים בערוץ 10 כי ציפורי שגה בסכום התביעה, "שערכה נכון להיום עומד על 23 מיליון שקל", וקבע כי מדובר בהלוואה של 30 מיליון שקל. מדובר "בלשון הרע בוטה וחמורה", לשון כתב התביעה.

עוד נטען בכתב התביעה כי ציפורי לא בדק את העובדות לפני הפרסום, גם לא בדרך של בקשת תגובה מערוץ 10 או בדיקה מול החשב הכללי באוצר, "או בכל דרך אחרת".

"הקישור ויצירת החיבור בין שני סוגי ההלוואות – ההלוואות שנטלו המפלגות ולא הוחזרו מחד; וההלוואה שנטל ערוץ 10 (ומוחזרת) מאידך – ברור מהפרסום עצמו", טוענים בערוץ 10 על-ידי באי כוחם, עו"ד עיינה נוימן ויסמין רובין ממשרד פישר בכר חן וול אוריון ושות'. כתב התביעה מתייחס גם לכך שציפורי לא קובע בטורו כי ערוץ 10 לא פרע את חובו, אלא מעמיד זאת בסימן שאלה.

לפי כתב התביעה, "בתי-המשפט עמדו על כך שהצגת לשון הרע אפשרית גם בצורת הצגת טענות או שאילת שאלות, כאשר המשמעות של השאלה או התהייה עולה כדי קביעה פוזיטיבית בדבר באשר למצב עובדתי". עוד כותבים באי כוחו של ערוץ 10 כי למרות שמדובר בטור דעה, הרי ש"הגנת הבעת הדעה" לא חלה על קביעות עובדתיות, ומוסיפים כי הפרסום נעשה בחוסר תום לב.

טרם הוגש כתב הגנה. במכתב שנשלח מטעם "גלובס" על-ידי עו"ד אוריין אשכולי-יהלום ממשרד עורכי-הדין י. מושקט בתגובה למכתב התרעה של ערוץ 10 נטען כי מדובר ב"הבעת דעה לגיטימית וסבירה, וכלולה בה גם ביקורת ציבורית לגבי התנהלות משרד האוצר, בכל הקשור לאופן ניהול הלוואות ארוכות טווח לגופים ציבוריים ואחרים", וכי ההלוואה בסך 30 מיליון שקל "רשומה בדו"חות הכספיים של מדינת ישראל ליום 31.12.15".

22103-12-16