תביעת הדיבה שהגיש ערוץ 10 נגד העיתונאי אלי ציפורי, כותב בכיר ב"גלובס", הסתיימה בפשרה שפרטיה אינם ידועים. התביעה נמחקה והכתבה שבגינה הוגשה נותרה כלשונה באתר "גלובס".

לפני כשנה הגיש ערוץ 10 תביעה בסך 200 אלף שקל נגד ציפורי, אז סגן עורך "גלובס", בגין טור שכתב תחת הכותרת "מגלגלים הלוואות לנצח". לפי התביעה, בטור "הובאה ביקורת על הלוואות שונות שנטלו מפלגות פוליטיות מהמדינה, ואשר בסופו של יום לא הוחזרו", כאשר "אל פרסום זה בחר הנתבע – בזדון – לשרבב גם הלוואה אחרת ושונה בתכלית: הלוואה שנטל ערוץ 10 ממשרד האוצר לצורך מימון דמי הרישיון לרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו".

בערוץ טענו, באמצעות עו"ד עיינה נוימן ויסמין רובין ממשרד פישר בכר חן וול אוריון ושות', כי הקישור שנוצר בינם לבין גורמים שנטלו הלוואות בלי להחזיר הוא בגדר לשון הרע.

ציפורי טען, באמצעות עו"ד יורם מושקט, כי התביעה שהוגשה נגדו היא תביעת השתקה ו"אות קלון לדמותו ולתדמיתו של ערוץ 10". עוד נטען בכתב ההגנה של ציפורי כי "הביקורת שהובעה בטור הדעה הופנתה כמובן אל משרד האוצר, אשר מתיר את גלגול ההלוואות, פעולה שממנה נהנות המפלגות, וכך גם נהנה מאוד ערוץ 10. אין בטור דיבה על ערוץ 10, אלא לכל היותר ביקורת לגבי התנהלותו הציבורית של משרד האוצר, באופן ניהול החובות כלפי מדינת ישראל".

לפני ימים אחדים הודיעו באי הכוח של הצדדים לבית-המשפט כי נפגשו כדי לדון בתביעה, סיימו את המחלוקות ביניהם והגיעו לפשרה. הצדדים ביקשו מבית-המשפט למחוק את התביעה, וכך נעשה.

22103-12-16