בעיתון "דה-מרקר" פרסמו ממצאים של סקר שנערך בקרב יהודים בלבד, אך תיארו אותם כאילו הם מייצגים את עמדות כלל האוכלוסייה בישראל.

"רוב הציבור סבור כי העלמת מסים היא נורמה מקובלת בחברה הישראלית", נכתב הבוקר בראש עמוד 16 של "דה-מרקר". הכתבת אפרת נוימן דיווחה כי סקר שנערך על-ידי מכון פאנלס עבור פירמת הביקורת אלקלעי-מוברוב מצא כי "יותר ממחצית האוכלוסייה בישראל" סבורה שהעלמת מס היא נורמה מקובלת בחברה.

הידיעה היתה עמוסה בנתונים על עמדות "הציבור" בישראל כלפי מסים והעלמות מס, ואף לוותה באינפוגרפיקה שהופיעה תחת הכותרת "מה הישראלים חושבים על מסים". כך, לדוגמה, "35% מהציבור" חשבו שיש להוריד מסים, "41% מהציבור" סבורים כי העלמת מס נובעת מיוקר המחיה, ו"58% מהציבור" סבורים שהעונש שקיבל הזמר קובי פרץ על העלמת מס מתאים לחומרת העבירה שביצע.

"דה-מרקר", 21.11.16

"דה-מרקר", 21.11.16

לצד הכותרת "מה הישראלים חושבים על מסים" הופיעה כוכבית קטנה, שהובילה לגילוי הנאות כי זה מה שהישראלים חושבים "לפי סקר מכון פאנלס, שנערך בקרב 518 נשאלים בגיל 25 ומעלה". ואולם, מי שיקרא את הידיעה עצמה יגלה כי אותם 518 נשאלים היו כולם יהודים. נציגי החברה הערבית, 20% מהאוכלוסייה, לא השתתפו בסקר ולא נשאלו לדעתם על מסים.

זו אינה הפעם הראשונה ש"דה-מרקר" מפרסם סקר אפרטהייד, סקר שעוסק בסוגיה הנוגעת לכלל האוכלוסייה בישראל אך נעשה בקרב מדגם מייצג של יהודים בלבד. לפני כחודש פורסם סקר ליהודים בלבד במוסף חג של העיתון. כמו אז, גם במקרה הנוכחי לא רק שהסקר נעשה בקרב יהודים בלבד, אלא שאופן הצגתו היה מטעה, כך שהקורא הסביר יחשוב כי הממצאים שלו מייצגים את עמדות כלל הציבור במדינה.

לפני כשנה, אחרי שב"הארץ" פרסמו סקר ליהודים בלבד וידיעה על כך פורסמה ב"העין השביעית", העיתון הכיר בטעות, תיקן והבטיח שלא ינהג כך שוב. במוסף הכלכלי של "הארץ", כך נראה, פועלים לפי אמות מידה מקצועיות אחרות.