השופט בדימוס גבריאל שטרסמן מונה ליו"ר בית-הדין לאתיקה של מועצת העיתונות בספטמבר, וכעת הודיעה על כך המועצה באופן רשמי. "זה כבוד גדול שנבחרתי", אמר שטרסמן ל"העין השביעית".

שטרסמן, יליד 1931, היה בעברו עיתונאי ב"מעריב", שם סיפק בין היתר פרשנויות משפט וכיהן כנציב תלונות הציבור של העיתון. בהמשך מונה לשופט תעבורה ושופט שלום, לימד תקשורת באוניברסיטת תל-אביב וחיבר ספרים, ביניהם "דיני תקשורת ואתיקה מקצועית הלכה למעשה" והמדריך "איך להימנע מפרסום לשון הרע".

בעקבות הצבעה שהתקיימה בנשיאות מועצת העיתונות לפני כשישה שבועות, ובהמלצת נשיאת המועצה שופטת בית-המשפט העליון בדימוס דליה דורנר, נבחר שטרסמן לתפקיד יו"ר בית-הדין לאתיקה. שטרסמן יחליף את עו"ד אורי סלונים שכיהן בתפקיד מאז 1994 ולאחרונה ביקש לסיים את כהונתו. מתוקף תפקידו ימנה שטרסמן את הרכבי בית-הדין שידונו בתלונות שיוגשו למועצה.

לדברי שטרסמן, אף שבית-הדין פעל בשנים האחרונות בצורה טובה ויעילה, חלה ירידה בקרנה של מועצת העיתונות באופן כללי. מספר התלונות פחת, ולדבריו "הסברה היא לא שהעיתונות פתאום נהייתה קדושה ונקייה מהחטאים, אלא שהציבור לא יודע שהמועצה קיימת ושניתן לפנות אליה ולהתלונן".

שטרסמן ניצל את ההזדמנות כדי לקרוא לציבור להגיש תלונות למועצה, אך הדגיש כי אין מקום לתלונות סרק בעניין דעות המובעות בתקשורת, אלא רק תלונות שמתמקדות בהפרות לכאורה של תקנון האתיקה של המועצה.