הלל שוקן, דירקטור ובעל מניות ב"הארץ", בנו של גרשום שוקן ואחיהם של עמוס שוקן ורחל אידלמן, יוצא נגד נשים המתלוננות על תקיפה מינית בעיתוי מאוחר. שוקן כתב את הדברים בפייסבוק, במסגרת דיון שהתעורר סביב פרשת עיתונאי "הארץ" ארי שביט, שהעיתונאית האמריקאית דניאל ברין האשימה כי תקף אותה מינית לפני כשנתיים.

בעקבות הסערה הציבורית שהתעוררה סיפרה גם עיתונאית אמריקאית אחרת, אביטל צ'יזיק, כי עיתונאי ישראלי תקף אותה מינית (מאוחר יותר צייצה בטוויטר כי לא מדובר בעיתונאי מישראל). שוקן לא יצא להגנתו של שביט, אך התייחס למה שכתבה צ'יזיק.

"עד לסיפור ארי שביט לא ידענו מי זאת דניאל ברין. גם צ'יזיק רוצה. למה שרק דניאל תתפרסם? לא פר!", כתב על כך שוקן בדף הפייסבוק שלו. מאוחר יותר מחק את הפוסט. שוקן התייחס לדברים גם בתגובה שכתב ברשת החברתית: "אני חושב שעיתונאית שהותקפה לפני שנים רבות ושתקה חייבת להמשיך לשתוק. אם המידע שלה היה חשוב לציבור לא היתה לה זכות להצפינו. ובוודאי כשהיא עושה זאת תוך הסתרת התוקף לכאורה".

ברין עצמה לא חשפה את שמו של שביט, שנחשף בידי התקשורת הישראלית (בין השאר באתר זה). במאמר שכתבה נתנה רק תיאור של התוקף, וסירבה בהמשך להסגיר את השם. לדבריה, משום שמטרתה היתה הדיון העקרוני בתופעת ההטרדות והתקיפות המיניות ולא התקיפה המינית המסוימת שעברה. לאחר ששביט עצמו פרסם התנצלות ובה לא הכחיש אף פרט מדבריה, כתבה כי היא אינה סולחת לו וכי אמירתו כי חשב שמדובר ב"חיזור" אינה מקובלת עליה.

הלל שוקן לא היה מעוניין להגיב לפרסום זה.

*   *   *

"עד לסיפור ארי שביט לא ידענו מי זאת דניאל ברין. גם צ'יזיק רוצה. למה שרק דניאל תתפרסם? לא פר!"; הלל שוקן, בעל מניות ב"הארץ", מגיב בפייסבוק לסיפוריהן של עיתונאיות אמריקאיות על תקיפות מיניות שחוו, 29.10.16 (צילום מסך)

"עד לסיפור ארי שביט לא ידענו מי זאת דניאל ברין. גם צ'יזיק רוצה. למה שרק דניאל תתפרסם? לא פר!". הלל שוקן, בעל מניות ב"הארץ", מגיב בפייסבוק לסיפוריהן של עיתונאיות אמריקאיות על תקיפות מיניות שחוו, 29.10.16 (צילום מסך)

"אני חושב שעיתונאית שהותקפה לפני שנים רבות ושתקה חייבת להמשיך לשתוק. אם המידע שלה היה חשוב לציבור לא הייתה לה זכות להצפינו. ובוודאי כשהיא עושה זאת תוך הסתרת התוקף לכאורה"; הלל שוקן, בעל מניות ב"הארץ", מגיב בפייסבוק להאשמה של העיתונאית דניאל ברין כי ארי שביט תקף אותה מינית, 29.10.16

"אני חושב שעיתונאית שהותקפה לפני שנים רבות ושתקה חייבת להמשיך לשתוק. אם המידע שלה היה חשוב לציבור לא היתה לה זכות להצפינו. ובוודאי כשהיא עושה זאת תוך הסתרת התוקף לכאורה". הלל שוקן מגיב בפייסבוק להאשמה של דניאל ברין כי ארי שביט תקף אותה מינית, 29.10.16 (צילום מסך)