אתר "דה-מרקר" פרסם הבוקר ידיעה שלפיה ראש הממשלה בנימין נתניהו גייס את סילבן שלום לצורך סגירת תאגיד השידור הישראלי. הידיעה, מאת נתי טוקר, פורסמה מעט לאחר שמונה בבוקר והוסרה מהאתר כעבור זמן קצר. ב"דה-מרקר" מסבירים כי היתה זו טיוטה של כתבה, שגויה, שפורסמה בשגגה.

"נתניהו מגייס את סילבן שלום כדי לחסל את תאגיד השידור", נכתב בכותרת הידיעה. בפתחה דיווח טוקר כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו גייס את שלום כדי שיכין עבורו חוות דעת, בניגוד לעמדת האוצר, שתצדד בסגירת התאגיד".

לפי הידיעה, אחרי שפרש מפעילות פוליטית לפני כשנה בשל תלונות שהוגשו נגדו על הטרדות מיניות, שלום חוזר כעת "כדי לשרת את נתניהו בנסיונותיו לפגוע בשידור הציבורי". טוקר אף ציין בידיעה כי "שלום מתנהל מול מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר – שבעצמו קידם בעבר את הקמת התאגיד, אך לא מתנהל מול משרד האוצר". עוד נכתב בידיעה כי "שלום צפוי להציג ביום ראשון, בישיבת ראשי הסיעות, את עבודתו הכלכלית – ולצדד בסגירת התאגיד".

"שלום יקדם את יוזמת נתניהו", סיכם טוקר את הידיעה, "על אף שרעייתו של שלום, ג'ודי שלום-ניר-מוזס, התבטאה באחרונה באופן חריף נגד נתניהו בשל פעילותיו בנושא התקשורת. בין השאר ציינה בנוגע לדיווח של חדשות 10 על רשימות העיתונים שהעביר נתניהו לתאגיד: 'מה הבעיה? מותר לו. הוא המלך שלנו'".

זמן קצר לאחר פרסום הידיעה היא הוסרה מהאתר, וכעת היא אינה נגישה לגולשים.

בתשובה לפניית "העין השביעית" מסר עורך "דה-מרקר" סמי פרץ: "זו טיוטה של ידיעה שעלתה בטעות. היא הוכנה, ועלתה בטעות לפני שהוצלבה. היא לא נכונה".

* * *

"דה-מרקר", 28.10.16 (צילום מסך)

"דה-מרקר", 28.10.16 (צילום מסך)