רדיו קול-חי הסיר מהאתר שלו שני פרסומים שהציגו באור שלילי את ח"כ קסניה סבטלובה מסיעת המחנה-הציוני, וכן הסכים להרים תרומה לבית-החולים שניידר, כך סוכם לאחרונה במסגרת הסדר גישור בין הרדיו לחברת-הכנסת.

בסוף השנה שעברה פרסם אתר האינטרנט של הרדיו החרדי ידיעה על עימות בין ח"כ סבטלובה לח"כ אליעזר מוזס, וזאת תחת הכותרת "הח"כית הרוסיה נעלבה ממוזס: 'הוא לעג על השם שלי'". בגוף הידיעה נכתב שמה של סבטלובה בעברית ובאותיות קיריליות. יומיים לאחר מכן התפרסם באתר הרדיו קטע נוסף שעסק בח"כ סבטלובה, וזאת תחת הכותרת "ח"כ סבטלובה מבעירה את הרשת • 'חרדי עלוב, תוריד את הזקן המסריח שלך'".

למרות מה שניתן להבין מלשון הכותרת, הציטוט המשמיץ האנטי-חרדי לא נאמר על-ידי ח"כ סבטלובה, אלא פורסם על-ידי מגיב לפוסט שפרסמה חברת-הכנסת בעמוד הפייסבוק שלה. לטענת ח"כ סבטלובה, שני הפרסומים שהזכירו אותה הופיעו באתר רדיו קול-חי בלא שהתבקשה קודם תגובתה לדברים.

ח"כ סבטלובה פנתה לבית-משפט השלום בתל-אביב–יפו באמצעות עו"ד גיא צברי, ודרשה לקבל מחברת רדיו קול-חי משדרים באמונה בע"מ, מפעילת התחנה, פיצוי בסך 100 אלף שקל בגין הוצאת דיבה. לטענתה, תחנת הרדיו "רמסה [...] את כבודה [...] וחיללה את שמה הטוב [...] וכל זאת על יסוד הטעייתה המכוונת של הנתבעת את קוראיה".

ח"כ קסניה סבטלובה (צילום: מרים אלסטר)

ח"כ קסניה סבטלובה (צילום: מרים אלסטר)

בתחנת הרדיו טענו להגנתם, באמצעות עורכי-הדין משה יצחק אוסדיטשר ויפתח תייר, כי במוקד התביעה "מחלוקת פוליטית/חברתית" בין חברי-הכנסת מוזס לסבטלובה, וכי הרדיו "מצא לנכון לסקר קונפליקט זה, תוך הבאת הדברים באופן ענייני וישיר". לטענת הרדיו, ח"כ סבטלובה בעצמה מציינת בדף הפייסבוק שלה את שמה הן באותיות עבריות והן באותיות קיריליות, כך שאין מדובר בהוצאת דיבה. עוד טענו, בין היתר, כי בגוף הפרסום השני הובהר כי הציטוט המשמיץ נכתב בתגובה לדבריה של ח"כ סבטלובה ולא על-ידה.

לפני ימים אחדים הודיעו באי כוח הצדדים לבית-המשפט כי הגיעו להסדר גישור, וזאת מבלי שאיש יודה בטענות רעהו. במסגרת ההסדר מצהירה תחנת הרדיו כי "ראוי היה להימנע ממתן כותרת לידיעה באתר המרשתת באופן שהשתמע ממנה כאילו צד א' [ח"כ סבטלובה] פרסם דברים אותם לא פרסם ואשר מנוגדים לעמדותיו ולהשקפותיו". עוד מובהר כי "צד ב' [הרדיו] מביע התנצלות בפני צד א' [ח"כ סבטלובה] ומבהיר כי לא היתה כוונה לייחס לו את האמור בתגובית שצוטטה בכותרת, ומצר על עוגמת הנפש שנגרמה כתוצאה מכך".

מלבד הסרת שני הפרסומים שבגינם הוגשה התביעה התחייב הרדיו לפרסם באתרו הבהרה בזו הלשון:

בפרסום מיום 10.12.2015 פורסמה ידיעה שמכותרתה עלול היה להשתמע כאילו ח"כ קסניה סבטלובה פרסמה בדף הפייסבוק שלה אמירה קשה לגבי חרדים. אנו מבהירים בזאת כי דובר בתגובית שפורסמה ולא בדבריה של ח"כ סבטלובה, ומצרים על הטעות".

עוד הצהירו שני הצדדים במסגרת ההסדר ביניהם כי הם "מכירים בחשיבות חופש הביטוי ובתרומתה של עיתונות חופשית במדינה דמוקרטית". בהמשך הסדר הגישור מובהר כי לבקשת ח"כ סבטלובה, תחנת הרדיו תשיא תרומה בסך 3,600 שקלים לבית-החולים שניידר לרפואת ילדים.

62831-12-15