יש לי סטייה משונה במיוחד. האמת שיש לי כמה סטיות, אבל אחת ממש משונה. לפעמים, מאוחר בלילה, כשאני לא מצליח להירדם, אני נוטל את השלט, מקיש את המספר 21 ומתחבר לעולם שכולו טוב, כלומר צחוק.

ערוץ הקניות, למי שעדיין לא יודע, הוא הערוץ המשעשע ביותר בממיר שלכם, ואתם אפילו לא ידעתם. הצפייה במנחי הערוץ משתמשים בסופרלטיבים שכמוהם לא הורעפו על משה רבנו כדי למכור ויטרינה או מחשב-עגלה היא מסוג החוויות ששולחות אותך לישון כשחיוך גדול מרוח על פניך. זה כדאי!

כיוון שאני נוהג לצפות בערוץ בעיקר בשעות לילה מאוחרות, אני נחשף לתכנים המכונים בערוץ בשם "TV Shop אמריקה". הכוונה לתוכניות שנרכשו מערוצי קניות בארה"ב, ובמסגרתן מוצעים מוצרים שנמכרים בארה"ב ומוצגים על-ידי מנחים אמריקאים. מדובר במוצרים שהם לא פחות ממרתקים. חייזר שהיה מגיע לכדור הארץ והיה נחשף רק לתוכניות המוכרות את המוצרים האלו היה בטוח שאזרחי האומה החזקה בעולם הם חבורה של נמושות עצלניות שכל מה שמעניין אותן זה לעשות כושר ובו בזמן לא לזוז בכלל.

הסיבה לכך היא שבתוכניות האמריקאיות שהובאו לישראל חוגגות שתי קטיגוריות: הקטיגוריה הראשונה היא מוצרים שכל תפקידם הוא לעשות לך ריבועים בבטן ותחת שטוח. חלק מהמוצרים מזכירים מבחינת הגודל שלהם חדר כושר מאובזר היטב (ולמרות זאת, באופן פלא, תמיד נורא קל לקפל אותם ולהכניס אותם מתחת למיטה), אבל יתר המוצרים אומרים לך את הדבר הבא: "אתה לא צריך לזוז. לא, בשביל להוריד 30 קילו כל מה שאתה צריך לעשות זה לשבת. נכון פשוט? רק לשבת. אתה גם צריך לשים על עצמך סוג מסוים של חגורה שהיא או רוטטת במהירות מטורפת ככה שהיא דופקת לך על הבטן כמו פטיש אוויר, או שהיא תחמם לך את הגוף כך שכל-כך תזיע שרק תרצה למות. מחשבות אובדניות זה דבר מרזה". בסרטונים שמציגים את המכשירים מופיעים דוגמנים ודוגמניות כשהם קוראים עיתון ובמקרה הכי פעיל הם צופים בטלוויזיה, כשעל בטנם החגורה הרוטטת. גם להם בא למות.

אבל זה עוד כלום.

בקטיגוריה השנייה מוכרת אמריקה לאמריקאים, ועכשיו גם לישראלים, מכשירים שכל מטרתם היא למנוע מהצרכן לעשות משהו. לדוגמה, מכירים את מברשת האבק הקלאסית? זו שמעבירים אותה על המדף? ובכן, את המברשת הזו יש צורך להזיז קצת, אתם יודעים, עם היד. אבל עם ה-Go Duster לא צריך לעשות כלום כיוון שהיא מצוידת בסוללה שמפעילה מנוע שמסובב את המברשת שמנקה את המדף. לא תקנו?

מכירים את המקדחה שקודחת חורים בקיר ואז את המברגה שמבריגה לתוכם ברגים? בשביל מה להסתבך? באמצעות ה-Dual Drill תוכלו פשוט להחליף את הראש של המכשיר בתנועה קטנה אחת וזהו. רגע מברגה, רגע מקדחה. קסם! בסרטונים שמנסים לשכנע את הצופים לרכוש את המוצר מסבירים נסיינים נלהבים שעכשיו הם לא צריכים להתאמץ נורא בשעה שהם מניחים מהיד את המקדחה ולוקחים את המברגה. עכשיו הכל יותר קל! והגב לא כואב כאשר מתכופפים! הם משתמשים במכשיר אחד! זה חיסכון של לפחות קלוריה וחצי!

אבל השיא, שגרם לי לדקות ארוכות של תדהמה שהתחלפה בפרץ צחוק בלתי נשלט, היה ה-Spin SPA, מברשת מסתובבת למקלחת, מצוידת בראשים מתחלפים, שמאפשרת למתקלח/ת לסבן את הגב בלי להתאמץ. אחת הנסייניות הסבירה שמה שהיא הכי אוהבת במוצר הזה הוא שהיא לא צריכה לכופף את הברכיים כדי להגיע אל הרגליים כמו שהיתה צריכה לעשות עד שגילתה את ה-Spin SPA. הסיבה? יש לו ידית כל-כך ארוכה! והראש מסתובב בעצמו! וכעת העור שלה כל-כך בוהק! והיא לא מכופפת את הברכיים! וגם הוא מתקפל ונכנס מתחת למיטה!

אם מישהו מחפש חומר תעמולה המציג את ההתנוונות והסיאוב של החברה האמריקאית, הוא לא צריך להרחיק לאתרי אינטרנט סודיים של מוסלמים קיצוניים. למעשה, אם אני מוסלמי קיצוני, אני מציג מדי יום במשך שלוש-ארבע שעות את "TV Shop אמריקה" בפני המגויסים החדשים שלי. זה יעשה את העבודה.