לא כל אתרי החדשות דיווחו היום בצורה דומה על חוות הדעת שפרסם היועץ המשפטי לממשלה, ולפיה על ראש הממשלה ושר התקשורת בנימין נתניהו להימנע מלעסוק בתחומים ושווקים הנוגעים לחברו הוותיק שאול אלוביץ', בעל השליטה בבזק. היו מי שחשבו שידיעה כזו ראויה לכותרת ראשית. אחרים הצניעו את הידיעה בעומק דף הבית. היה גם אתר אחד שהחליט להעלים את המידע לחלוטין. חלק מהבחירות העריכתיות היו צפויות, אך היתה גם הפתעה למי שחושב שהבסיס למלחמות התקשורת בעידן נתניהו הוא אישי בלבד.

בשעה 11:00 כבר היו כמה אתרי חדשות שבחרו למקם את הדיווח על חוות הדעת של היועץ אביחי מנדלבליט בכותרת הראשית של דף הבית. "היועמ"ש: נתניהו לא יוכל לטפל בבזק ופלאפון", קראה באותה שעה הכותרת הראשית של אתר "נענע10". "היועמ"ש: נתניהו לא יוכל לעסוק בעניינים הנוגעים לשאול אלוביץ'", נכתב בכותרת הראשית של "כלכליסט".

בכותרת הראשית של אתר "גלובס", שרק לאחרונה בחן שיתוף פעולה עסקי משמעותי עם אלוביץ', התנוססה באותה השעה כותרת דומה: "היועמ"ש: 'רה"מ נתניהו לא יוכל לעסוק בכל ענייני קבוצת בזק עקב קשריו החבריים עם שאול אלוביץ'". באתר "דה-מרקר" הופיעה הכותרת הראשית "היועמ"ש קבע: נתניהו לא יוכל לעסוק בענייני בזק – על רקע יחסי החברות עם אלוביץ'". אגב, לפני שהדיווח הזה הגיע לכותרת הראשית של האתר, ב"דה-מרקר" התנוססה כותרת ראשית על עוד רפורמה בשוק התקשורת שהיתה אמורה לפגוע ברווחיות בזק – אך לא ממש יצאה אל הפועלב-11:15 כבר אפשר היה למצוא את הידיעה של "דה-מרקר" על חוות הדעת גם בכותרת הראשית של אתר האם "הארץ".

כותרות ראשיות על חוות הדעת בעניין נתניהו-אלוביץ' (צילומי מסך)

כחצי שעה מאוחר יותר, ב-11:45, הגיע דיווח על חוות הדעת לכותרת השנייה בחשיבותה באתר "מעריב", שבבעלות אלי עזור. הכותרת הראשית של האתר נותרה ממוקדת בציטוט מדברי ראש אמ"ן על עימות אפשרי עם חיזבאללה. באותה שעה עלה בדף הבית של אתר mako דיווח על חוות הדעת, אף הוא בכותרת השנייה בחשיבותה, גם כן אחרי ידיעה על מלחמה אפשרית מול חיזבאללה.

באתר "וואלה", שנמצא בשליטת אלוביץ', לא עלו מיד עם הידיעה על חוות הדעת של היועץ המשפטי לממשלה. רק בשעה 12:00 אפשר היה למצוא בעומק דף הבית הפניה לידיעה במדור הכלכלי של האתר. היתה זו ידיעה חיצונית שנשאבה מאתר "גלובס" במסגרת שיתוף הפעולה הקבוע בין שני הגופים.

חפשו את הידיעה על חוות הדעת ב"וואלה", nrg ו-ynet

באתר nrg, שבבעלות חבר אחר של נתניהו, שלדון אדלסון, הגיבו גם כן באיחור ובצנעה. כבר ב-11:15 הופיעה בעומק דף הבית הפניה קטנה במיוחד לידיעה שפורסמה במדור הכלכלי של האתר, שגם הוא מבוסס על תכני "גלובס". ידיעה עצמאית של מערכת nrg פורסמה כמחצית השעה מאוחר יותר, וגם היא לא הצליחה להעפיל לראש דף הבית. היא נותרה קבורה במדור ה"חדשות" שבעומק העמוד.

אתר "ישראל היום", שגם הוא בבעלות אדלסון, בחר פשוט שלא לדווח על חוות הדעת של מנדלבליט. לא במדור החדשות ולא במדור הכלכלה. לא בכותרת ראשית ולא בעומק האתר. התעלמות מוחלטת.

אפשר היה לחזות את היחס המסויג של "וואלה" מחד ושל nrg ו"ישראל היום" מאידך לחוות הדעת של היועץ המשפטי. האתר הראשון נמצא בשליטת בעל ההון שעומד במוקד חוות הדעת, אלוביץ'. שני האחרונים נמצאים בשליטת אדלסון, המקורב ביותר לדמות המרכזית השנייה שבחוות הדעת, ראש הממשלה ושר התקשורת נתניהו.

קשה יותר להבין מדוע פעל כמותם אתר ynet, הנמצא בעימות עם שני כוכבי חוות הדעת: הוא נחשב – בידי נתניהו עצמו – לכלי התקשורת המספק את הסיקור הביקורתי ביותר כלפי נתניהו, ומתחרה באתר החדשות שבבעלות אלוביץ'.

רק ב-11:45 אפשר היה למצוא בעמוד הבית של אתר ynet הפניה שקראה "רה"מ לא יוכל לעסוק בעניינים הנוגעים לאלוביץ''‏. ההפניה לא פורסמה בכותרת הראשית של האתר, וגם לא באף אחת משלוש הרצועות שמתחת לכותרת הראשית, המוקדשות לעיקר ענייני היום (הרצועה הרביעית מוקדשת דרך קבע לפרסום סמוי). הדיווח על חוות הדעת של מנדלבליט אפילו לא שובצה באחת הבוקסות שמתחת לכותרות המרכזיות. רק במדור החדשות, בעומק דף הבית, התנוססה ההפניה. מי שלחץ עליה גילה כי היא מובילה לטקסט שנלקח מ"כלכליסט".

נראה שלצד שיקולים מערכתיים הנוגעים לתחרות מול "וואלה" מחד ולאיבה כלפי ראש הממשלה מאידך, ישנם גם שיקולים נוספים במערכת ynet, שהכריעו כי חוות דעת העוסקת בענייני הון-שלטון-עיתון אינה ראויה להבלטה.