מתן חודורוב הוא יו"ר ועד העיתונאים של ערוץ 10 והכתב הכלכלי של הערוץ – כפי שמציג אותו ניר גונטז', המראיין אותו בתוכנית "סוגרים שבוע" באתר halalit.tv. חודורוב משוחח עם גונטז' על הובלה של עובדים מאורגנים בענף הסובל ממשבר חריף, על ערוץ 10 ועל עיתונות כלכלית, וגם על חייו האישיים.

"המצב הכספי של הערוץ הוטב מאוד בשנה האחרונה", אומר חודורוב, המכוון לקבוצת RGE של לן בלווטניק, משפחת רקאנטי ואביב גלעדי, שרכשה את הערוץ. "זו קבוצה שכל עסקיה הם בתקשורת ובעיתונות" (ערוץ הספורט וערוץ הילדים), אומר חודורוב, "כלומר לא מדובר שוב בטייקונים שמנסים למנף את עסקי התקשורת כדי להשיג מטרות חיצוניות, אלא אנשי עסקים שמטרתם להתתפרנס מטלוויזיה. מצד אחד זה נפלא, משום שמדובר בעיתונות חופשית וחפה מאינטרסים, להלכה ולמעשה, מצד שני זה לא עסק שיש לו זכות קיום אם הוא לא כלכלי".

לפי חודורוב, בשל האטה בשוק בשנה הנוכחית ביקשה ההנהלה לבצע פיטורים בערוץ, המעסיק למעלה מ-400 עובדים. "בשבוע שעבר סיכמנו עם ההנהלה את פרטי ההתייעלות, חודשיים-שלושה לאחר שהוכרזה. הפיטורים צומצמו מ-45 לתשעה עובדים, הפסקת התקשרות עם עוד שלושה פרילנסרים – והתחייבות של ההנהלה לא לבצע פיטורים חדשים עד למעבר לנווה-אילן, ובונוס לעובדים במקרה של רווחים, שזה משהו חסר תקדים בתקשורת. העובדים לא רק שותפים בהפסדים, אלא גם ברווחים".

ניר גונטז' מראיין את מתן חודורוב בתוכנית "סוגרים שבוע" ב-halalit.tv (צילום מסך)

ניר גונטז' מראיין את מתן חודורוב בתוכנית "סוגרים שבוע" ב-halalit.tv (צילום מסך)

"אני חושב שכל זמן שערוץ 10 היה תלוי בפוליטיקאים הם אהבו לשחק בצעצוע הזה, להשתמש בו כמנוף", אומר חודורוב על התקופה שבה ערוץ 10 היה תלוי בפוליטיקאים משום שלא עמד בתנאי הזיכיון, "לאורך כל תקופת ההישרדות של ערוץ 10 – עד שקיבל רישיון. מהלך אדיר של המנכ"ל יוסי ורשבסקי, שהפך אותו מערוץ של ריאליטי והפסדים לערוץ שמתעסק בדברים החשובים ולא מפחד מטייקונים".

הערוץ, מספר חודורוב, סבל מפערי שכר גדולים מסיבות היסטוריות, שהעיקו עליו מאוד. "ב-2014 נקבעה תקרת שכר לבכירי הערוץ, שלפי פרסומים שהיו בעיתונות מדובר בעד 45 אלף שקל". הוא עצמו, הוא אומר, "במקום טוב באמצע ושמח בחלקי".