תוכנית מספר 46 של "קול העין", הפעם בהנחיית אורן פרסיקו ונמרוד הלברטל, נפתחת בשיחה עם פרופ' רפי מן מבית-הספר לתקשורת של אוניברסיטת אריאל. לאחרונה יצא לאור הדו"ח השנתי של בית-הספר על התקשורת בישראל לשנת 2015, שפרופ' מן הוא אחד ממחבריו.

בשיחה עם "קול העין" מספר מן על הממצאים העיקריים שעולים מן הדו"ח. בין היתר מוזכר כי לראשונה עבר סך ההוצאות על פרסום מקוון את סך ההוצאות על פרסום בעיתונות הדפוס; כי ממצאי בדיקה של השיח ברשתות חברתיות כוללים שטף של קללות וגידופים, כמחציתם כלפי ערבים; וכן כי בדיקה שנערכה על-ידי חברת יפעת מחקרי מדיה העלתה כי התקשורת אמנם נוטה שמאלה בכל הקשור לסיום הסכסוך הישראלי-פלסטיני באמצעות הסדר מדיני, אולם לא במידה חריפה כפי שמאמין חלק ניכר מהקהל.

בהמשך התוכנית מספר ד"ר נעם הופשטטר, חוקר במכון עקבות, על השלכותיו של שינוי שעובר בימים אלה על ארכיון המדינה. ד"ר הופשטטר מסביר מה ההשלכות של בחירת אנשי הארכיון להציע הנגשה דיגיטלית של מסמכים במקום (ולא לצד) האפשרות לעיין במסמכי הנייר המקוריים. לדבריו, ההנגשה הדיגיטלית והבחירה בה על פני האפשרות לעיין במסמכי הנייר נעשתה ללא דיון ציבורי ראוי.

לסיום מספרת ליבנת גלבוע, האחראית על תחום הפרט בארגון העיתונאים, על מצוקתם של עיתונאים המועסקים באופן רשמי כפרילנסרים, אך בפועל עובדים כשכירים לכל דבר מבלי לקבל את הזכויות הסוציאליות המגיעות להם. גלבוע מעודדת את העיתונאים המועסקים כך, כ"פרילנסרים פיקטיביים", לפנות לארגון העיתונאים כדי לבדוק את האפשרות לתבוע את זכויותיהם.

"קול העין" היא תוכנית משותפת ל"העין השביעית" ולקול-הקמפוס (106FM), רדיו הסטודנטים של בית-הספר לתקשורת של המסלול האקדמי, המכללה למינהל. את התוכנית מפיקה רתם שרעבי, סטודנטית בבית-הספר לתקשורת של המסלול האקדמי. התוכנית משודרת בקול-הקמפוס 106FM מדי שבוע בימי חמישי בשעה 12:00, וזמינה להאזנה באתר התחנה ובאתר "העין השביעית".