מבזק ששודר אתמול (30.1.16) בערוץ 1 של רשות השידור הציג סרטון היתולי כאילוסטרציה לדיווח על פרשת ריגול חמורה. אתמול בבוקר פירסם עיתון "ידיעות אחרונות", יחד עם ה"דר שפיגל" והאתר "אינטרספט", כי סוכנויות הריגול של ארצות-הברית ובריטניה פרצו לתשדורות חסויות של גופי ביטחון ישראליים. לפי הפרסום, ארה"ב ובריטניה חדרו, בין היתר, לתשדורות של כלי טיס בלתי מאוישים של חיל האוויר הישראלי.

בערוץ 1 דיווחו על הידיעה המטרידה במבזק חדשות, אולם במקום לשבץ כרקע לדיווח סרטונים שנלקחו מכלי טיס בלתי מאוישים של חיל האוויר הישראלי, שובץ סרטון היתולי שמדמה התקפת מזל"טים על תל-אביב.

הסרטון, שעלה לאתר יוטיוב לפני כשנתיים, נוצר למטרת שעשוע על-ידי אלון לוי, שעובד בחברת הקריאייטיב פרומותאוס. לדברי לוי, הוא וחבר לעבודה רצו לשחק עם הרחפן של החברה ולכן עלו על גג בניין ברחוב הרכבת וצילמו עובד נוסף כשהוא מותקף כביכול על-ידי מזל"ט. הפסקול המאיים, הכוונת שבלב המסך, היריות והפיצוץ שמחסל את העובד הנראה בסרטון – כולם אפקטים שנוספו לסרטון לאחר הצילום.

בערוץ 1 לא נרתעו מכך שהסרטון ההיתולי נושא את הכותרת "מתקפת מזל"ט אמריקאי ברחוב הרכבת בתל-אביב!". גם האיום שנכלל בתיאור הסרטון, שבו נראה אדם מותקף לכאורה על-ידי מזל"ט כשהוא על גג תל-אביבי ("מי שיוצא להפסקת עישון באמצע העבודה ייורט"), לא מנע מאנשי הערוץ להשתמש בחומר הגלם כרקע למבזק החדשות.