הפובליציסט חיים שיין שוב מזכיר הבוקר לקוראי "ישראל היום" כי "מדינת ישראל, להבדיל מכל מדינות העולם, מגשימה חזון ענקי שאין לו אח ורע בהיסטוריה. חזון שבו עם עתיק שב לארצו לאחר אלפי שנות ניתוק". בשולי טורו יוצא שיין נגד מה שהוא תופס כמגמה פסולה בחלק מכלי התקשורת.

"דומה שערוצי השמאל בטלוויזיה הישראלית עדיין בעיצומה של מערכת הבחירות שהסתיימה מזמן", כותב שיין. "הם משוכנעים שאזרחי ישראל שבויים בסקרי דעת הקהל שלהם, סקרים שהיו מטעים ומוטים גם בימי הבחירות. כמה נלעג ופתטי לקיים סקר בתוך גל טרור".

המטרה של שיין ברורה - ערעור האמון בממצאי הסקרים שהתפרסמו בימים האחרונים, אשר אינם נוחים לראש הממשלה בנימין נתניהו. מעניין שבתחילת אוגוסט של השנה שעברה, באמצע מבצע "צוק איתן", ב"ישראל היום" היו מי שחשבו שאין זה נלעג ופתטי לקיים סקר ממש בשעה שהתותחים רועמים. כל הכפולה הפותחת בעיתון הוקדשה אז לממצאי סקר (אפרטהייד) שממנו עלה, בין היתר, כי בנימין נתניהו הוא המתאים ביותר לעמוד בראשות הממשלה, לדעת הציבור היהודי. ממצאי הסקר אף זכו לכותרת בולטת בלב שער גיליון יום שישי של "ישראל היום".

"ישראל היום", 22.7.14

"ישראל היום", 22.7.14

זאת ועוד, בסוף יולי 2014, כשבועיים בלבד לאחר פתיחת מבצע "צוק איתן", נערך גם כן סקר אפרטהייד עבור "ישראל היום" וממצאיו נפרסו לרוחב כל הכפולה הרביעית של העיתון, כולל אינפוגרפיקה וכותרת שהדגישו כי "73% מרוצים מתפקוד רה"מ". לעולם לא תנחשו מי היה חתום אז על טור הפרשנות לסקר, שהופיע בצמוד לו. הלוא מדובר ברב ד"ר עו"ד חיים שיין.

"תוצאות הסקר", כתב אז שיין, "מצביעות גם על אחדות נדירה של אזרחי ישראל סביב צה"ל, ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל". פרשן "ישראל היום", שהבוקר לועג למי שעורך סקר דעת קהל כשבועיים לאחר תחילתו של גל טרור רצחני, התנדב לפרש כשבועיים לאחר תחילתו של מבצע "צוק איתן" את תוצאות הסקר שנערך אז עבור העיתון. "הציבור חש כי המערכה המדינית, הבינלאומית והאתגר הצבאי מנוהלים כראוי, מתוך קור רוח, נחישות ואחריות", קבע. "[...] מעל גב התקשורת ופרשניה - נושא שיהיה מקום לדון בו בבוא הזמן - רוב גדול בקרב הציבור מזהה את הישגי ישראל במלחמה".

דומה שהגיעה העת לדון בתקשורת ובפרשניה.

מתוך סקירת העיתונות היומית