חברת וואלה! תקשורת בע"מ, מפעילת האתר "וואלה", תפצה צלם אופנה שתבע אותה בגין הפרת זכויות יוצרים, כך פסקה לפני כשבועיים השופטת דפנה בלטמן-קדראי מבית-המשפט לתביעות קטנות בפתח-תקווה.

בשנה שעברה הגיש צלם האופנה רפאל נוסרטי תביעה נגד האתר בטענה שתמונות שצילם הופיעו במדור "וואלה סלבס" בלא אישור, בלא קרדיט ובלא כל תמורה. נוסרטי דרש מבית-המשפט לחייב את וואלה לפצותו בסך 33,800 שקל. נוסרטי הזכיר בתביעתו כי זמן קצר לפני הגשת תביעתו חויבה וואלה לפצותו בסך 38 אלף שקל, גם כן בגין הפרת זכויותיו.

באתר "וואלה" הסבירו שהתצלומים התפרסמו במדור "חצאית", שבו מעלה האתר תצלומים של דוגמניות מתחילות שהוא מקבל דרך קבע מסוכנויות שונות. להגנתם טענו כי במקרה זה סוכנות הדוגמנות רוברטו היא שהעבירה את התמונות, תוך מצג כי אין כל מניעה לפרסמן ובלי כל הגבלה על זכויות היוצרים. באתר אף הגישו הודעת צד שלישי נגד סוכנות רוברטו.

בסוכנות הדוגמנות הכחישו כל אחריות והאשימו את האתר. לא זו אף זו, הם הכחישו כי העבירו את התמונות ל"וואלה" וטענו כי האחראי לכך הוא משרד יחסי-הציבור שיר פינטו. סמוך להגשת כתב ההגנה מטעמם הוגש כתב הגנה גם מטעם המשרד של פינטו, ובו נטען כי בסוכנות העבירו את התצלומים במייל לעורכת מדור "חצאית" ב"וואלה", יחד עם הערה ובה שם הצלם, כדי שיקבל את הקרדיט על הצילום. לכתב ההגנה צורף עותק של המייל, שממנו עולה כי השם שניתן לכל קובץ תצלום שהועבר לאתר כלל גם את שם הצלם המתאים.

בשבוע שעבר התקיים דיון בבית-המשפט ובו הודיע גיל בנימיני, סמנכ"ל הכספים של "וואלה", כי אחרי שעיין בכתב ההגנה מטעם משרד שיר פינטו, ואחרי ששמע את המלצת בית-המשפט, הגיע להסכמה עם יתר הצדדים כי האתר ישלם לנוסרטי 15 אלף שקל, ועוד הוצאות בסך 500 שקל. השופטת בלטמן-קדראי הוסיפה ל"וואלה" עוד הוצאות בסך 500 שקל לסוכנות רוברטו. פינטו לא דרש הוצאות.

47716-05-14