עמותת הימין אגודת זכות הציבור לדעת קוראת לראש הממשלה בנימין נתניהו שלא לבטל את סעיף ההשתקה נגד עיתונאי רשות השידור. כזכור, טרם אישורו באישון ליל של חוק השידור הציבורי הוסיף לו השר הממונה על רשות השידור אופיר אקוניס סעיף שהציע ח"כ ישראל אייכלר, ולפיו לעיתונאים ברשות השידור, ובמשתמע גם למרואיינים, אסור יהיה להביע עמדה או למתוח ביקורת.

לפי לשון התוספת לחוק, על עיתונאים יהיה להימנע "מחד-צדדיות, ממשפט קדום, מהבעת דעה אישית, ממתן ציונים והדבקת תגים, מהעלמת עובדות או מהטעמתן באורח סלקטיבי שלא לפי ערכן החדשותי". מיד עם התפרסם דבר התוספת לחוק נמתחה עליה ביקורת עזה, ועוד באותו יום (שישי, 4.9.15) הודיע נתניהו כי יבטל את הסעיף. "ראש הממשלה מאמין שכללי אתיקה עיתונאיים אינם צריכים להיקבע בחקיקה ראשית, והחליט להביא לתיקון הסעיף המדובר", צוטטה "לשכת נתניהו" באתר "ערוץ 7".

"'לדעת' גם מבקשת מראש הממשלה למצוא את הדרך הנאותה לכך שהשר אופיר אקוניס, הממונה על רשות השידור, יוסיף ויכהן בתפקיד זה לאחר שעשה עבודת קודש במסגרת תפקידו וביצע שינויים חיוניים ומשמעותיים בחוק. בסוף-השבוע שעבר שיגרנו מכתבי ברכה לשר אופיר אקוניס ולח"כ ישראל אייכלר על הובלת המהלך החיוני של הוספת הסעיף בחוק האוסר על עיתונאי הרשות הבעת דעה פרטית בשידור", נכתב בהודעה לעיתונות של האגודה.

זו אינה הפעם הראשונה שבאגודה פועלים להשתקת עיתונאי השידור הציבורי. בעבר פעלו במליאת רשות השידור לבטל את הסעיף האוסר הבעת דעה אישית במסמך נקדי – הקוד האתי של רשות השידור משנות ה-70 – זאת אחרי שהנהלות הרשות השתמשו בו כדי לסכל את עבודתם של עיתונאים שהביעו עמדה ביקורתית כלפי השלטון שמינה את אותן הנהלות. המאבק נחל הצלחה אחרי שנים, שבמהלכן התייצבה האגודה לימין המנסים להגביל את חופש הביטוי.

"האגודה לזכות הציבור לדעת עמדה לצד הנהלת רשות השידור הנוכחית בכמה מן המאבקים הבולטים שלה נגד עובדי הרשות", כתב כאן אורן פרסיקו ביוני 2013, כשדיווח על תעודת הוקרה שהעניקה האגודה לזליג רבינוביץ'. "בין היתר תמכה האגודה בהחלטת הרשות לצרף את מנחם בן כמנחה מאזן לתוכנית 'סדר יום' בהנחיית קרן נויבך; נרתמה למאמצי הנהלת הרשות לטרפד את התיקון לקוד האתי; ופנתה לאגודת העיתונאים בירושלים בבקשה לפסול את מועמדותו של אריה שקד, מנהל קול-ישראל לשעבר, לתפקיד בהנהלת האגודה.

"החלטת האגודה מעוררת אי-נוחות לא רק בשל הסימביוזה המטרידה בינה לבין ההנהלה במאבקה בעיתונאי השידור הציבורי, אלא גם בשל קופת השרצים שסוחב איתו חתן תעודת ההוקרה המיועד".