כ-70 מיליון גולשים צפו בכ-2.3 מיליארד דפים באתר "פאנט" בתקופה שבין נובמבר 2011 לאוקטובר 2012. כך עולה מנתונים פנימיים שהאתר נאלץ לחשוף במסגרת תביעה שהוגשה נגדו. "פאנט" הוא אתר מקבוצת "פנורמה" הערבית-ישראלית, שבבעלותה עיתון בשם זה.

התובעת, פאתנה דחלה, דורשת מהאתר פיצוי בסך למעלה ממיליון שקל בטענה כי הפר לאורך זמן את זכויותיה בתצלומים שצילמה. את התביעה הגישה דחלה לבית-משפט השלום בנצרת באמצעות עו"ד זיאד זועבי נגד האתר, מייסדו בסאם ג'אבר ובתו פרידה ג'אבר-בראנסי, העורכת את האתר. האתר "פאנט" ויתר הנתבעים הכחישו את טענות הצלמת מכל וכל, וזאת באמצעות עו"ד שועאע מנצור.

במהלך ההליכים המקדמיים ביקשה דחלה מהנתבעים לדעת מה מספר הגולשים באתר ונענתה במשפט: "לא ניתן לתת תשובה מדויקת, אך מדובר במאות אלפי גולשים ביום". לטענתה, לא רק שניתן לקבל תשובה מדויקת, אלא שגם ההערכה שנתנו באתר נמוכה משמעותית מהיקף הגלישה באתר בפועל.

בעקבות כך הגישה דחלה לבית-המשפט בקשה כי יורה ל"פאנט" לגלות את מספר הגולשים באתר בתקופה שבה פורסמו בו התצלומים שבמוקד התביעה, לפי מערכת הניטור גוגל-אנליטיקס. מספר גבוה של גולשים, הדגישה, מצדיק פיצוי גדול יותר על הפרת זכויות. "במקרה דנא ישנה חשיבות עליונה להבחנה בין 200, 300 אלף כניסות ליום לבין מיליון או שני מיליון כניסות ליום לאתר", נכתב בבקשה.

ב"פאנט" התנגדו לכך נחרצות. "המערכת של גוגל הינה מערכת סודית", נטען בתשובה לבקשה. "הצו המבקש פוגע בזכויות חסויות של הנתבעים". לטענתם, הנתונים הללו מוגנים לפי חוק הגנת הפרטיות. השופטת עינב גולומב דחתה את הטענה בדבר פגיעה בפרטיות והורתה ל"פאנט" להציג נתונים מדויקים על היקף הגלישה באתר בתקופה שבה פורסמו בו התצלומים שבמוקד התביעה.

להורדת הקובץ (PDF, 77KB)

לפי תצלום המסך שהועבר לתובעת, בתקופה שבין ה-19.11.11 ל-10.10.12 צפו למעלה מ-70 מיליון גולשים בכ-2.37 מיליארד דפים באתר. זמן הגלישה הממוצע באתר עמד על כעשר דקות, עם ממוצע של כמעט חמישה עמודים נצפים בכל גלישה.

682-10-12