חודש עבר מאז איים ח"כ אורן חזן כי יתבע את עמית סגל וחדשות ערוץ 2 בגין תחקיר שחשף עדויות על עברו כמנהל קזינו ומעורבותו בעסקי זנות בבולגריה – ולפי שעה, כפי שפירסמה היום טל שניידר ב"הפלוג", טרם הוגשה תביעה. גורם בחדשות ערוץ 2 אמר ל"העין השביעית" כי חזן לא רק נמנע מלהגיש תביעה – גם מכתב איום בתביעה שהפיץ ברשת זמן קצר לאחר שידור התחקיר מעולם לא הגיע לנמעניו.

תחקיר חדשות ערוץ 2, שאותו ערך סגל יחד עם התחקירן משה זאב, שודר במהדורת החדשות המרכזית של הערוץ ב-8 ביוני 2015 ונענה בהכחשה גורפת אך בלתי מנומקת מצד חזן. "הפעם אני לא עובר בשתיקה על דברי שקר מתועבים וחסרי בסיס", כתב בעמוד הפייסבוק שלו שעות אחדות לאחר השידור. "הנחיתי את עורך-הדין שלי לשלוח כבר הערב מכתב התראה לפני תביעה נגד ערוץ 2 ועמית סגל. שיתייצבו בבית-המשפט ויוכיחו בפני שופט את כל ההבלים והשקרים שהציגו הערב לצופים".

במכתב האיומים שהפיץ חבר-הכנסת מהליכוד לעוקביו בטוויטר התבקשה חברת החדשות לחזור בה במהירות מהטענות והעובדות שהובאו בתחקיר, ולא – תיאלץ להתמודד עם תביעת דיבה. בחברת החדשות התעלמו מהבקשה.

שקופית הפתיחה של התחקיר על חזן (צילום מסך מתוך שידורי ערוץ 2)

שקופית הפתיחה של התחקיר על חזן (צילום מסך מתוך שידורי ערוץ 2)

חזן המשיך לדבוק בעמדתו ובאיומיו גם בימים שלאחר שידור התחקיר, שבהם נחשפו עוד כמה פרשות משנה, ובהן טענות שלפיהן איים על יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בשל החלטתו להשעות אותו מתפקידו כסגן יושב-הראש.

יומיים לאחר שידור התחקיר התייצב חזן בוועידה של הליכוד, ולפי דיווחים שהתפרסמו סמוך לאחר מכן, פיזר הצהרות שלפיהן לא יהסס לתבוע את משמיציו. "עמית סגל – תתכונן", צוטט חזן ב"הארץ", "אני ואתה הולכים להיפגש בבית-משפט. ערימת השקרים שפיזרת תתמוסס ותהיה כמו ערימת קרח. אעשה הכל כדי לא לאכזב את עצמי ואתכם".

חרף ההצהרות החוזרות ונשנות, נכון להיום, 31 יממות לאחר שידור התחקיר המהדהד, לא מומשו האיומים.

בשיחה עם "העין השביעית" נמנע ח"כ חזן מלהשיב לשאלה מתי בכוונתו להגיש את התביעה המובטחת, ומסר את התגובה הבאה: "העניין נמצא בטיפול אצל עורכי-דיני, הם מטפלים בנושא. אני נבחרתי לכנסת ישראל לא בשביל לטפל בזוטות. כרגע יש דברים הרבה יותר חשובים על הפרק.

"מדינת ישראל נמצאת בתקופה מאוד-מאוד קשה, נרצחו פה שלושה יהודים בשבועיים שחלפו, גילינו ששני אזרחים נמצאים בעזה, וכרגע מטפלים בהשבתם, יש פעילות מאוד-מאוד חשובה בוועדות הכנסת שעל סדר היום. אני מתכוון, כמו שעשיתי עד עכשיו, להמשיך בעשייה הציבורית, להמשיך בשליחות הציבורית – ואני מבקש ממך, כמו מאחרים, לא להפריע לי בעבודה".