במרבית הנושאים שהעסיקו את התקשורת בישראל במהלך 2014, בין אם מדובר במבצע צבאי, מחאה חברתית או מאבק פוליטי, היתה התאמה בתנודות ובהיקף האזכור בין העיתונות המודפסת, אתרי האינטרנט של הזרם המרכזי ותוכן שייצרו הגולשים. כך עולה מהדו"ח השנתי, הרביעי במספר, על מצב התקשורת בישראל, שפירסמו במרץ האחרון ד"ר רפי מן וד"ר אזי לב-און מבית-הספר לתקשורת באוניברסיטת אריאל בשומרון (לקריאת הדו"ח המלא).

הדו"ח, שנערך בשיתוף חברות יפעת-מחקרי-מדיה וקנטאר-מדיה, העלה כי כמו בשנים קודמות, נשמרה "הזיקה ההדוקה בין סדרי היום של התקשורת המסורתית, המודפסת והמקוונת כאחד, לבין התכנים שמעלים הגולשים לרשת".

אזכורי אולמרט בתקשורת המסורתית והחדשה בשנת 2014 (מתוך דו"ח התקשורת בישראל 2014, אוניברסיטת אריאל)

אזכורי אולמרט בתקשורת המסורתית והחדשה בשנת 2014 (מתוך דו"ח התקשורת בישראל 2014, אוניברסיטת אריאל)

אזכורי איראן בתקשורת המסורתית והחדשה בשנת 2014 (מתוך דו"ח התקשורת בישראל 2014, אוניברסיטת אריאל)

אזכורי איראן בתקשורת המסורתית והחדשה בשנת 2014 (מתוך דו"ח התקשורת בישראל 2014, אוניברסיטת אריאל)

אזכורי חמאס בתקשורת המסורתית והחדשה בשנת 2014 (מתוך דו"ח התקשורת בישראל 2014, אוניברסיטת אריאל)

אזכורי חמאס בתקשורת המסורתית והחדשה בשנת 2014 (מתוך דו"ח התקשורת בישראל 2014, אוניברסיטת אריאל)

עוד מציינים מחברי הדו"ח כי אפשר ששנת 2014 היתה האחרונה שבה היקף הפרסום בעיתונות המודפסת היה גדול מזה שבאינטרנט, וכי סביר שבשנת 2015 יהיה היקף הפרסום באינטרנט השני בגודלו בשוק, אחרי הפרסום בטלוויזיה, ואילו היקף הפרסום בעיתונות המודפסת יידחק למקום השלישי.

855 מיליון שקל הופנו בשנת 2014 לפרסום בעיתונות המודפסת, 9% פחות מאשר ב-2013, בעוד שההוצאה לפרסום באינטרנט בשנה האחרונה גדלה בכ-24% והגיעה לכ-818 מיליון שקל. מחברי הדו"ח מציינים כי עלייה ניכרת נרשמה בפרסומות מקוונות המופיעות במכשירי הסלולר ובפרסום סמוי המכונה Native, הנפוץ במדיה הדיגיטלית.

הנתח של כל מדיום בעוגת הפרסום על ציר הזמן (מתוך דו"ח התקשורת בישראל 2014, אוניברסיטת אריאל)

הנתח של כל מדיום בעוגת הפרסום על ציר הזמן (מתוך דו"ח התקשורת בישראל 2014, אוניברסיטת אריאל)

מאמר מאת חננאל רוזנברג, המוקדש לשימושי סלולר בישראל בשנת 2014 והוא חלק מדו"ח התקשורת, מעלה כי 74% מהחברות בישראל פירסמו במובייל בשנה האחרונה, בעיקר באמצעות פרסום בפייסבוק ומעברונים באתרי תוכן. מידע זה נסמך על סקר שביצע חברת TRI בקרב 100 סמנכ"לי שיווק ומנהלי שיווק של חברות ישראליות וחברות בינלאומיות הפועלות בישראל. מהסקר עלה עוד כי 70% מהחברות מתכוונות להגדיל את תקציב הפרסום במובייל בשנה הנוכחית. 40% מהנשאלים העידו כי בכוונתם להשקיע בקמפיין של פרסום סמוי ("תוכן שיווקי"), פחות מאשר כלי הפרסום המסורתיים, כולל הפרסום  בבאנרים, הנחשב מיושן.

באילו כלי פרסום אתה משתמש במובייל? (מתוך דו"ח התקשורת בישראל 2014, אוניברסיטת אריאל)

באילו כלי פרסום אתה משתמש במובייל? (מתוך דו"ח התקשורת בישראל 2014, אוניברסיטת אריאל)